Jak przetrwać załamanie nerwowe? strona 1 z 2

Coraz częstsze załamania nerwowe są objawem czasów, w których żyjemy. Cały czas pędzimy, nie mamy czasu dla siebie. Nie zwracamy uwagi na emocje. Spychamy je „pod dywan”. W związku z tym w pewnym momencie dochodzi do „wybuchu”. Emocje uwalniają się ze zdwojoną siłą. Często nie możemy sobie z nimi poradzić. Nie wiemy co się dzieje w naszej głowie. Przecież do tej pory wszystko było w porządku. Czujemy się trochę jak chorągiewka na wietrze. Załamania nerwowe są dość męczącym stanem, ponieważ utrudniają nam codzienne funkcjonowanie. Nie możemy się skupić. Na dodatek gromadzące się problemy i związany z tym stres nie dają nam spokoju. Co robić w takich sytuacjach? W poniższym artykule znajdziesz wskazówki.
Jak przetrwać załamanie nerwowe?
1
Nasze stany emocjonalne zależą w głównej mierze od podejścia do rzeczywistości. Niektórzy ludzie wyolbrzymiają swoje problemy, nie umiejąc ocenić ich racjonalnie. W ten sposób powstaje zamknięte koło, w którym kręcą się przez większość czasu. Takie podejście nie pomoże ci rozwiązać twoich problemów. Pod tym względem optymiści mają łatwiej. Jaki z tego wniosek? Trzeba zmienić swoje podejście. Jest to bardzo trudne zadanie, ale jeśli ktoś naprawdę chce, to może to osiągnąć.
2
Określ swoje priorytety. Nie możesz wszystkim swoim celom nadawać takiego samego miejsca w hierarchii wartości. Jeśli określisz swoje priorytety, łatwiej będzie ci podchodzić do problemów. Pomoże ci to zbudować dystans do niektórych rzeczy, a tym samym nie będziesz przejmować się błahostkami.
3
Nie zapomnij o równowadze między pracą, a odpoczynkiem. Często zdarza się tak, że po pracy nadal o niej myślisz, nie możesz pogodzić się z jakimiś decyzjami, czy też przeżywasz jakąś porażkę. Zmień to. Nie możesz non stop myśleć o pracy. Odpoczynek psychiczny jest bardzo ważny. Bez niego możesz popaść w depresję lub pracoholizm, nie wspominając o wypaleniu zawodowym. Znajdź swoje hobby. Zacznij uprawiać sport. Ruch to zdrowie. Możesz również medytować, bądź zapisać się na tai-chi.
Udostępnij na FB
4
Pracuj nad asertywnością. Często myślisz jedno, a robisz coś zupełnie innego. Przykładem takiej sytuacji może być zgadzanie się na dodatkowe zadania wiedząc, że nie masz zbyt wiele wolnego czasu i że będziesz to robić kosztem kontaktów z ukochanymi, czy też kosztem snu. Naucz się mówić „nie”. Z pewnością jeśli popracujesz nad tym, ludzie wokół będą mieć do ciebie większy szacunek.
5
Jeśli czujesz, że nie jesteś sobie w stanie poradzić z określonym problemem, to poszukaj pomocy, wsparcia. Mam tutaj na myśli terapeutów/psychologów. W Polsce nadal panuje przekonanie, że do psychologa chodzą wyłącznie wariaci. Mówiąc łagodnie - to bzdura. Zdrowie psychiczne jest tak samo ważne jak fizyczne, tylko że w Polsce nie promuje się tego. Spójrz np. na USA.
  • Komentarze Tipy.pl (3)

TeGównoJec - 2015-05-25
my żyjrmy w 21 w gdzie załamanie nerwowe i emocjonalne jest częstsze niż przeziębienie
net - 2014-12-01
mozg czlowieka nie jest przystosowany do setek informacji jakie codziennie otrzymujemy z nachalnych falszywych mediow..katastrofa w Chinach, powodz na Tajwanie, wypadek w Libii, porwanie w Etiopii itd..itp..Ci co nami rzadza z USA i Usraela wiedza jak stworzyc ciagla psychoze strachu, zagrozenia, kryzysu finansowego itd..itp..Dzieki temu Latwiej im nami rzadzic..Olejcie wrogie media!!
bielaq - 2012-12-21
Nieprawda. Pracujemy mniej niż nasi przodkowie. Bombardowani natłokiem informacji zaczynamy wierzyć w nasze kompleksy i słabość psychiczną. Gdybyśmy mieli więcej zajęć byłoby to dla nas łatwiejsze. Pracujemy częściej umysłowo, co nas osłabia. Myślimy więcej i mamy sobie więcej do zarzucenia. Nie dajemy sobie przez to rady z rzeczywistością. Tak tworzymy swoje problemy. Wewnątrz własnej głowy. Przegrywamy i nie możemy nic na to poradzić.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub