Jak zrobić jajka po szkocku?

Przepis na szkockie jajka jest bardzo stary i pochodzi on oczywiście ze Szkocji. Dawniej nadzienie w okół jajka robiło się z szynki, anchovies oraz bułki tartej. Jajka te w Szkocji są tradycyjnym daniem śniadaniowym i ulubionym produktem piknikowym. Można je dostać zapakowane w foliowe woreczki niemal na każdej stacji benzynowej w Anglii. Jeśli jednak nie będziesz w najbliższym czasie jechać angielską drogą M1 możesz zrobić sobie ten przysmak sam. Szybko, łatwo i bezboleśnie. Poniżej przedstawiam przepis na jajka po Szkocku.
Jak zrobić jajka po szkocku?
Rzeczy, których potrzebujesz:
7 jajek, 1 cebula, 40 dag mięsa mielonego, 10 dag bułki tartej, pieprz, sól, 1 łyżka ostrej musztardy, 3-4 łyżki mąki, 6 ostrych papryczek pokruszonych (piment) - opcjonalnie, świeżo starta gałka muszkatołowa - opcjonalnie, 1 łyżka posiekanej natki pietruszki - opcjonalnie, gałązka tymianku - opcjonalnie
1
6 jajek ugotować na twardo 10-12 minut, nie dłużej. Schłodzić i obrać ze skorupki.
2
Cebulę zetrzyj na tarce i wymieszaj z mięsem, 3 łyżkami bułki tartej i jednym surowym jajkiem. Przypraw solą, pieprzem, musztardą oraz opcjonalnie innymi ziołami i przyprawami.
3
Jajka na twardo obłóż warstwą masy mięsnej i dociśnij. Aby mięso nie kleiło się do rąk, wystarczy oprószyć dłonie mąką.
4
Ubij ostatnie jajko. Jajka w mięsie spanieruj - obtocz w mące, następnie zanurzaj w ubitym jajku, a na koniec w bułce tartej.
5
W rondelku rozgrzej tłuszcz i porcjami smaż w nim jajka (aż panierka nabierze złotego koloru - ok. 8 minut). Wyjmij jajka i osącz z nadmiaru tłuszczu, układając na papierowym ręczniku.
6
Podawać na ciepło albo na zimno. Aby ładnie się prezentowały przekrój je na pół i podawaj ozdobione rzeżuchą, sałatą i pomidorem.
jajka po szkocku
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Będą pyszne również z chrzanem i majonezem.
Przeczytaj teraz: Jak posiać rzeżuchę?
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Kasia - 2016-04-19
Bardzo dobre. POLECAM
ciekawska - 2015-09-17
W Anglii czyli w Szkocji??? Ciekawe....
masterpeter777 - 2013-03-18
Przepis bardzo dobry, jaja super smakuja. Wedlug moich obliczen zuzywamy 8 jaj a nie 7 :)
abc - 2012-12-10
To jaskółcze gniazda się nazywa
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub