Jak zrobić piwonie z bibuły?

Te piwonie być może nie pachną tak jak ich żywe odpowiedniczki, za to nigdy nie przekwitają ciesząc nasze oczy i stanowiąc doskonałą dekorację każdego stołu. Możesz je również podarować w mamie. Będą doskonałym prezentem na jej urodziny lub Dzień Matki.
Jak zrobić piwonie z bibuły?
Rzeczy, których potrzebujesz:
nóż krążkowy, kolorowa gładka bibuła, wybielacz, nożyczki, faliste nożyczki, taśma florystyczna, drucik florystyczny, żółta krepa, zielony brystol, zielona gładka bibuła
1
Nożem krążkowym wytnij z gładkiej bibuły cztery paski o wymiarach 10x50cm. Połóż paski jeden na drugim i luźno zroluj.
2
Zmieszaj wodę z wybielaczem w stosunku 1:1. Rulon zanurz w roztworze do połowy. Gdy osiągniesz pożądany kolor, wyciągnij go z roztworu. Rozwiń paski z rulonu i powieś na sznurze, żeby wyschły.
3
Gdy bibuła wyschnie, nożyczkami potnij ją na kawałki o wymiarach 7,5x10cm i poukładaj w 12 stosików (po dwa paski każdy). Za pomocą nożyczek zwiń i zaokrąglij brzeg każdego ze stosików formując płatki. Nożyczkami z falistym ostrzem poprzycinaj krawędzie płatków. Powyginaj je, by wyglądały bardziej realistycznie.
4
Z żółtej krepy wytnij pasek 2,5x10cm. Wystrzęp go nożyczkami z ząbkowanym ostrzem. Nawiń tak przygotowany pasek na jeden koniec drucika florystycznego (najlepiej grubszego i długiego na 25cm) i przyklej. Cały drucik obklej zieloną taśmą florystyczną.
5
Za pomocą taśmy florystycznej przyklejaj dookoła łodygi poszczególne płatki. Na jedną piwonię zużyj 12 z nich. Uformuj kwiatek.
6
Żeby zrobić piwoniom liście, wydrukuj dostępny tutaj szablon. Wydrukuj go i odrysuj na zielonym brystolu. Wytnij liście i pozaginaj wzdłuż zaznaczonych na szablonie linii. Drucik florystyczny przyklej od spodu liścia. Najlepiej użyć do tego kleju w pistolecie. Miejsce klejenia zakryj małym (2x 4cm) kawałkiem zielonej bibułki. Owiń drugi koniec drucika wzdłuż łodygi kwiatu i zabezpiecz taśmą florystyczną.
szablon liści
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub