Jak się pogodzić po kłótni? strona 1 z 3

Niewielu jest ludzi, którzy lubią krzywdzić czy ranić najbliższych. Niestety czasem się tak dzieje w życiu, że ranimy osoby, na których nam bardzo zależy, a często robimy to też nieświadomie. Oczywiście chcesz być powszechnie lubiana i przez wszystkich szanowana, ale czasem się tak nie da, bo musiałabyś zadowolić wszystkich, a to jest po prostu niemożliwe. Czujesz się okropnie z tym, że twoja najlepsza przyjaciółka czy przyjaciel mają do ciebie ogromny żal i chciałabyś to koniecznie naprawić. Przeczytaj kilka moich porad jak uzyskać przebaczenie i spróbuj je wykorzystać - może się uda.
Jak się pogodzić po kłótni?
1

Bądź szczera

Spróbuj szczerze porozmawiać z przyjacielem o tym, co się wydarzyło. Nikt nie jest przecież doskonały i każdy popełnia jakieś błędy. Często, gdy wiemy, że ktoś się na nas złości zostawiamy tą sytuację i nie próbujemy jej zaradzić. Może to strach albo obawa przed brakiem przebaczenia nas hamuje, ale nie powinniśmy zostawiać problemu z nadzieją, że sam się rozwiąże. Zawsze warto próbować, po prostu przeprosić i błagać o wybaczenie.

2

Bądź miła

Warto zabiegać o osobę, którą darzymy wielkim szacunkiem i przyjaźnią. Mimo tego, że jest na ciebie zła bądź dla niej miła, zabiegaj o jej względy. Pewnie będziesz musiała zacisnąć zęby, bo może być dla ciebie mało sympatyczna, ale wytrzymaj - to ona w końcu jest ofiarą. Jak zobaczy twoje starania na pewno zmięknie jej serce i zapomni, jaki jest powód jej gniewu.

3

Zarabiaj na przebaczenie

Proces przebaczania może być różny. Możesz je uzyskać bardzo szybko, bądź czekać na nie bardzo długo. Wszystko zależy od wagi przewinienia jak i charakteru pokrzywdzonej osoby. Niektóre osoby po prostu potrzebują więcej czasu, aby zapomnieć o wyrządzonej krzywdzie. Jeżeli wiesz, że w twoim przypadku może to trochę potrwać to nie możesz się poddawać. Uzbrój się w cierpliwość. Udowodnij czynami i zachowaniem przyjacielowi, że jesteś wartościową osobą. Niech zrozumie, że dobrze cię mieć wśród swoich znajomych.

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Myślę, że każdy zasługuje na kolejną szansę zwłaszcza jak bardzo się o nią stara i szczerze żałuje swego postępowania. Nie ma ludzi nieomylnych i takich, którzy nie popełniają błędów. Wykorzystaj te metody, jeśli zaszłaś za skórę osobie, na której naprawdę ci zależy. Wierzę w to, że uzyskasz przebaczenie wcześniej czy później. Napisz, co ty robisz, aby załagodzić konflikt i odzyskać zaufanie drugiej osoby?
4

Napisz list

Czasem łatwiej wyrazić swoją skruchę na papierze niż twarzą w twarz. Przyjaciel nie daje ci szansy na spotkanie albo po prostu nie pozwala dojść ci do słowa i powiedzieć wszystkiego, co chcesz? Weź kartkę papieru i napisz jak bardzo ci przykro. Wyjaśnij, dlaczego się tak stało i poproś o wybaczenie. Pamiętaj o całkowitej szczerości, bo w końcu piszesz do osoby, która tak dobrze cię zna. Osoba, która otrzyma taką wiadomość będzie mogła przeczytać ją wiele razy i na spokojnie przemyśleć to, co się wydarzyło.

5

Zachowaj spokój

Okazywanie złości, dlatego, że ktoś nie chce ci przebaczyć na pewno nie doprowadzi do pojednania. Mimo napiętej sytuacji zachowaj spokój, nie ulegaj niepotrzebnym emocjom. Jak wprowadzisz mniej napiętą atmosferę osoba pokrzywdzona również się wyciszy. Pamiętaj, aby nie podnosić głosu i dopuść do słowa drugą osobę. Akt pogodzenia nigdy nie dojdzie do skutku, jeśli zaczniecie na siebie krzyczeć, a wręcz może pogorszyć tylko sytuację.

6

Daj tyle czasu ile potrzebuje

Tak jak wspomniałam już wcześniej, każda osoba jest inna, dlatego jedni trzymają urazy krótko a inni po prostu w nieskończoność. Starasz się o wybaczenie a jednak słyszysz, że druga osoba potrzebuje więcej czasu, że musi to wszystko sobie poukładać? Daj jej ten czas i odpuść na chwilę. Myślę, że jak upora się z tym sama po prostu do ciebie zadzwoni albo zagada jak się przypadkowo spotkacie.

7

Bądź gotowa przyznać się do błędów

Może myślisz sobie, że nic aż takiego się nie stało, że druga strona strasznie przesadza. Zastanów się jak ty byś zareagowała będąc na jej miejscu – pewnie nie byłabyś zadowolona. Może ona jest bardziej wrażliwa i mocniej dotykają ją niemiłe rzeczy. Przede wszystkim sama przed sobą przyznaj się do winy a później pędź prosić o wybaczenie. Przeproś i okaż odrobinę pokory przyznając, że źle postąpiłaś i powiedz, że tego bardzo żałujesz.

8

Postaraj się o dłuższą rozmowę

Namów przyjaciela na wspólny spacer. Usiądźcie na ławce w parku i spróbujcie spokojnie porozmawiać. Otoczenie zieleni, ptaków i ludzi na spacerach z psami sprawi, że nastrój będzie mniej nerwowy. Porozmawiajcie o tym, co zaszło i spróbujcie się dogadać. Pokaż, że zasługujesz na drugą szansę i że nie warto niszczyć takich relacji przez jedno wydarzenie, którego zresztą bardzo żałujesz.

Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak się godzić?
  • Komentarze Tipy.pl (6)

niula2 - 2014-10-22
A ja zadzwonilam do mamy z ktora nie rozmawialam 2 lata. O nic sie nie poklocilysmy, po prostu przestalysmy sie do siebie odzywac. Myslalam ze jak zafzwonie bedzie pelna pretensji ale mylilam sie. Byla nadzwyczaj spokojna. Powiedzialam ze moze skonczymy ta przerwe bo za nia bardzo tesknie i zle mi z tym ze sie do siebie nieodzywamy. Wnucxka chce sie z nia widywac a ja chcialabym jej przedstawic nowo narodzona coreczke i pokazac jaka ma piekna wnuczke. Moja mama zawsze byla surowa i zawsze do swiata nastwiona negatywnie z pretensjami. spodziewalam sie negatywnego odbioru. Tymczasem ona ta kamienna dotad osoba przyznala ze bardzo teskni za nami i tez chcialaby nas zobaczyc. Byla bardzo ciepla w swoim glosie i wygladala na szczera. umowilysmy sie na spotkanie. Pierwszy krok za nami, teraz powinno byc tylko latwiej. Nie ma na co czekac .... szkoda marnowac kolejnych lat.
loluś - 2014-07-07
mam to samo tylko że ja z moimi przyjaciółmi nie mam kontaktu już prawie rok, ciężko mi po tym wszystkim zadzwonic chociażby do niej :( skrzywdziłam ją nieumyślnie, powiedziała że mi już nie ufa i się zarwał kontakt
tomasz - 2013-10-14
obrazila się na mnie kolezanka bo to moja wina była ze ja obraziłem ale chce się z nia pogodzić tylko ze ona nie chce mnie widzieć co robic ? podobno jest chora ale ja wiem ze tak mocno się obrazila na mnie mi jest z tym zle i smutno mi co ja mogę zrobić nie wiem już sam .
paula_1505 - 2013-08-18
Niestety czasami tak jest :(
RobinHood - 2013-08-01
ja zraniłem niechcący swoją przyjaciółkę która jest bardzo ważną osobą dla mnie.
zenek50zenek - 2013-02-21
czasem najlepiej jest po prostu odczekać
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub