Jak kontrolować zapach potu? strona 1 z 2

Jeżeli jesteś ofiarą niezbyt przyjemnego zapachu potu, który pojawia się w różnych sytuacjach musisz koniecznie skorzystać z kilku sugestii, które mam dla ciebie. Problemy z zapachem ciała mogą być naprawdę kłopotliwe i z pewnością negatywnie wpływają na relacje międzyludzkie, perspektywy lepszej pracy i inne aspekty życia. Oto 7 porad, aby utrzymać zapach ciała pod kontrolą.
Jak kontrolować zapach potu?
1

Usuń włosy pod pachami

Włosy pod pachami sprawiają, że szybciej się pocisz, a bakterie, które wówczas powstają powodują, że zapach, jaki wydobywa się z pod twoich pach jest naprawdę obrzydliwy. Jeżeli jesteś posiadaczką bujnego owłosienia pod pachami to najwyższy czas żeby to zmienić. Jest wiele metod, aby pozbyć się zbędnych włosów. Możesz używać golarek jednorazowych, depilatora czy wosku, który uwalnia cię od problemu na 2-3 tygodnie. Pamiętaj również o tym, że włosy pod pachami nie wyglądają estetycznie.

2

Myj się dwa razy dziennie

Jeżeli jesteś osobą, która się dużo poci musisz myć się pod pachami przynajmniej dwa razy dziennie. Poranny i wieczorny prysznic powinien załatwić sprawę i ułatwić pozbycie się bakterii, które powodują ten nieprzyjemny zapach.

3

Wycieraj się do sucha przed ubraniem

Może wydaje się to być oczywiste, ale jest wiele osób, które w pośpiechu nakładają bieliznę i ubrania na wilgotne jeszcze ciało. Odradza się tego ze względu na to, że powstają wówczas bakterie, które są przyczyną nieprzyjemnego zapachu. Ważne jest, aby dokładnie osuszyć się przed założeniem odzież po to, aby uniknąć późniejszych konsekwencji.

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Wiele osób ma ten problem a szczególnie nasila się on w gorące dni czy w sytuacjach bardzo stresowych. Przestrzegaj podstawowych zasad higieny i pomagaj sobie dezodorantami a na pewno poczujesz się bardziej komfortowo i pewnie.
4

Odzież z naturalnych tkanin

Jeżeli zapach twojego ciała bardzo negatywie wpływa na twoje życie musisz również rozważyć zmianę odzieży. Niektóre materiały sprawiają, że szybciej się pocisz. Postaw na naturalne materiały takie jak bawełna i wełna, które pomogą w odprowadzeniu potu w przeciwieństwie do nylonu czy materiałów syntetycznych, które skutecznie zatrzymują wilgoć a tym samym powodują pocenie.

5

Zastanów się nad swoją dietą

Istnieją pewne produkty żywieniowe, które powodują, że wzmaga się pocenie i tym samym pojawia się nieprzyjemny zapach ciała. Unikaj tłustych pokarmów oraz tych bardzo ostrych, które powodują, że bardziej się pocisz. Pamiętaj również, że osoby otyłe pocą się szybciej, więc ogranicz ilość posiłków, aby zachować świeży i zdrowy wygląd ciała.

6

Używaj antyperspiantu i dezodorantu

Antyperspirant zapobiega w pojawianiu się potu a z kolei dezodorant maskuje nieprzyjemny pojawiający się zapach. Dlatego należy używać ich obu. Istnieją również produkty tak zwane, 2 w 1 które chronią przed pojawianiem się potu i dodatkowo dają przyjemny zapach. Ważne jest, aby produkty te zawierały chlorek glinu, który skutecznie zapobiega poceniu. Ja osobiście mogę poradzić etiaxil, który stosuje się dwa razy na noc w ciągu tygodnia. Skutecznie zapobiega poceniu. Nie masz również problemu z białymi plamami na ubraniach czy na skórze pod pachami. Jeżeli jednak nie możesz znaleźć skutecznego dla siebie produktu warto wówczas skonsultować się z dermatologiem, który polec ci produkt idealny dla ciebie.

7

Utrzymuj czystość

Przede wszystkim musisz dbać o zachowanie podstawowych zasad higieny. To ważne, aby nie wstydzić się przed innymi swojego nieprzyjemnego zapachu. Zawsze przed snem weź prysznic, a do spania zakładaj na siebie świeże ubrania. Po przebudzeniu również umyj podstawowe części ciała i zakładaj czyste ciuchy.

Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak przestać się pocić?
  • Komentarze Tipy.pl (4)

manter - 2016-04-25
Na pewno nie zalecalbym stosowania antyperspirantow. Oprocz roznych zwiazkow w tych srodkach, jest jeszcze bardzo szkodliwe aluminium, to ono wlasnie blokuje gruczoly potowe przed poceniem. Robimy sobie wielka krzywde powstrzymujac pocenie, to jest wbrew fizjologii - pocimy sie bo tak nasze cialo reguluje temperature i pozbywamy sie toksyn przy okazji.
Jest prosty sposob na przykry zapach: po prysznicu aplikujemy sobie mieszanke z sody oczyszczonej i wody utlenionej 3%, mieszamy to na dloni, nie trzeba tego duzo, wystarczy troche. Bardzo zdrowa, tania i efektywna opcja, przykry zapach znika na 24 do 36 godzin, sprawdzcie sami. Mozesz myc sie czym chcesz: mydlem, zelem itp. Chodzi o to, ze woda utleniona zabija bakterie i grzyby, a soda ma odczyn zasadowy i zadna bakteria tam sie nie rozwinie. Przykry zapach powstaje przez bakterie zywiace sie naszym potem i to co wydalaja smierdzi.
potliwa - 2016-04-18
sensowna wypowiedź zawsze jest komentowana przez językoznawców... którzy oczywiście nic o problemie nie wiedzą, ale skończyli poglonistykę. na 5! i znaleźli zatrudnienie.
Mam koleżankę ważącą 140 kilo, która się wogóle nie poci. Ja mam posturę anorektyczną i pot leje się ze mnie strumieniami. Poza tym jestem całkiem zdrowa, tylko częściej się myję i zmieniam bieliznę - ot i po problemie.
eko - 2014-07-09
znam wiele oób, które 2 razy diannie się kąpią z użyciem mydła lub żelu. I one po kilku godzinach wysiłku w upał śmierdz najbardziej nieprzyjemnie. Po prostu - mycie wg potrzeb 1-2 razy w tygodniu (pachy, stopy, genitalia - co 2 dni lub codziennie) - BEZ UZYCIA MYDŁA.
Można wziąc codziennie prysznic, ale bez mydła i niezbyt gorący.
Ja w ten sposób pozbyłem sie kłopotów i mogę spokojnie zdjąć buty w towarzystwie. Jak to się dzieje - przeczytajcie artykuły napisane przez fachowców (porf. dermatologii itp.) a nie sponsorowanych przez przemysł farmaceutyczno-kosmetyczny pseudofachowców.
piszmypoprawnie - 2014-03-03
Nie "przed innymi swym nieprzyjemnym zapachem" tylko "swojEGO nieprzyjemnEGO zapachU" .... Nie "ubieraj świeże ubrania" tylko "ZAKŁADAJ świeże ubrania"... Z tym "ubieraniem" to już któryś raz się popisujecie na tym portalu. Proszę zwracajcie uwagę na poprawną polszczyznę, bo potem ludzi tak mówią/piszą i myślą,że to jest poprawnie (!)....
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub