Jak odzyskać zaufanie przyjaciela? strona 1 z 2

Zaufanie to bardzo cienka nić, którą łatwo zerwać. Raz zburzone zaufanie niesamowicie ciężko odbudować. Jak można to zrobić? Niżej znajdziesz kilka porad.
Jak odzyskać zaufanie przyjaciela?
1
Wszystko zależy od tego w jaki sposób zaufanie zostało zburzone. Od tego jest uzależniony proces odzyskiwania zaufania. Celowo użyte zostało słowo „proces”, ponieważ warto podkreślić na wstępie, że to nie jest jednorazowa czynność, która od razu przyniesie efekty. Nic bardziej mylnego. Jeżeli chcemy odzyskać zaufanie przyjaciela, czeka nas dużo pracy, która niekoniecznie może przynieść efekt za miesiąc. Na efekt możemy czekać nawet rok czy pięć lat. Wszystko zależy od stopnia naderwania zaufania i od charakteru przyjaciela.
2
Osoba, która zawiodła przyjaciela powinna pomyśleć dlaczego to zrobiła i w jakich okolicznościach to miało miejsce oraz jakich sfer waszych relacji to dotyczyło. Ta sfera jeszcze na długo będzie sprawiać problemy, dlatego warto wyjątkowo poświęcić najwięcej uwagi na tą sprawę. Najlepszym lekarstwem jest szczera rozmowa. Warto spytać przyjaciela co sądzi o Twoim zachowaniu, jak ocenia Twój czyn. Zapytaj przyjaciela czy zmienił zdanie na Twój temat. Taka rozmowa pomoże dostrzec Ci co trapi przyjaciela i jaki punkt widzenia przybrał on na tę sprawę. Niewykluczone, że ta rozmowa będzie dla was bolesna, ale poniekąd prawda często bywa bolesna. Warto się na to przygotować.
Udostępnij na FB
3
Taką rozmowę na pewno zaczniesz z przekonaniem, że przyjaciel wybaczy, da drugą szansę, lecz nie zawsze tak bywa. Przygotuj się na to, że przyjaciel może odrzucić Twoje starania, ale nie zrażaj się - jeżeli Ci zależy na tej przyjaźni to zawalcz o nią! Pamiętaj, że wcale nie musi być łatwo.
4
Najlepszą metodą aby odbudować zaufanie jest stworzyć bardzo podobną sytuację, w której zawiodłeś i zerwałeś zaufanie. Wtedy musisz się zachować zupełnie inaczej - nie zawieść, pokazać, że Ci zależy i że można na Ciebie liczyć. To sprawi, że przyjaciel dostrzeże różnicę w Twoim zachowaniu. Oczywiście nie może to być jednorazowa zmiana. Twoje zachowanie musi zmienić się na zawsze - musisz zniwelować tą wadę i pokazać, że jesteś warty tego, aby Twój przyjaciel od serca znów obdarzył Cię w tym wspaniałym darem, jakim jest zaufanie.
5
Gdy uda Ci się odzyskać zaufanie, rób wszystko, by go nie stracić. Gdy po raz drugi zawiedziesz, wtedy wasza przyjaźń będzie poważnie pęknięta, a to pęknięcie będzie już o wiele trudniej skleić, niż złagodzić początkową rysę.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub