Jak dbać o srebrną biżuterię? strona 1 z 2

Srebro to szczególny kruszec, który wymaga sporo uwagi i pielęgnacji. Nieczyszczony zachodzi brzydkim szarym osadem. Na szczęście jest kilka sprawdzonych sposobów, aby pozbyć się tego nalotu. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, przeczytaj koniecznie.
Jak dbać o srebrną biżuterię?
1
Srebro z biegiem czasu zachodzi osadem.

Intensywność tego procesu zależy od takich czynników jak skład stopu srebra czy rodzaj powierzchni srebra. Jednak można temu z łatwością zapobiegać. Pierwszym sposobem jest polerowanie srebra solą. Należy wziąć szczyptę soli w dłonie i delikatnie polerować powierzchnię srebra. Nie należy robić tego zbyt intensywnie, ponieważ można porysować powierzchnię biżuterii. Wygodnym sposobem jest także nasypanie soli na wilgotną ściereczkę i delikatne polerowanie - w ten sposób sól nie wysypuje nam się z palców podczas czyszczenia.
2
Przy pomocy soli możemy również wyczyścić srebro bez polerowania.

Wystarczy przygotować roztwór z soli (na litr wody około pięć łyżeczek soli). Na dnie naczynia kładziemy folię aluminiową, która „wchłonie” wszystkie zanieczyszczenia z naszej biżuterii. W takim roztworze należy zostawić biżuterię na noc. Po takiej „kąpieli” osad powinien zejść sam bez uprzedniego polerowania.
Udostępnij na FB
3
Podobny rezultat daje zostawienie na noc srebra w czystej wódce i coli.

Zamiast roztworu solnego możemy użyć również roztwór składający się z sody i octu (1 łyżka na 1 litr wody). Takie zanurzenie powinno trwać około 15 minut. Potem biżuterię należy obmyć wodą, aby nie narazić się na uczulenie.
4
Mniej popularnym, ale również praktykowanym jest polerowanie srebra połączeniem soku cytrynowego i popiołu.

Oba te składniki trzeba wymieszać na gęstą papkę i polerować. Po zakończeniu polerowania trzeba pamiętać, aby umyć drogocenny przedmiot (popiół jest niezwykle brudzący - uważaj, aby nie pobrudzić ubrań!).
5
Nasze babcie by pozbyć się nalotu ze srebra moczyły srebro w wywarze z ziemniaków (gotowanych w mundurkach).

Tego sposobu nigdy nie próbowałam, ale polecam Paniom spróbować!
6
Nie warto polerować srebra pastą do zębów! Taki zabieg niszczy strukturę srebra i ją nieodwracalnie rysuje.
7
Swoją biżuterię przechowuj starannie w szkatułce, co z pewnością zapobiegnie większym zanieczyszczeniom, a także z powodzeniem uchroni ją od uszkodzeń mechanicznych. Najlepiej aby szkatułka przebywała w suchym i zacienionym miejscu - to najlepsze warunki do przechowywania biżuterii.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub