Co to jest bawarka?

Może słyszeliście kiedyś nazwę bawarka? Zastanawialiście się co ona oznacza? Jeżeli tak, to dobrze trafiliście! W poniższym artykule wytłumaczymy co to jest bawarka i jak można ją zrobić! Zacznijmy od początku, czyli od wytłumaczenia cóż to takiego ta bawarka? Jest to napój składający się z herbaty, mleka, często słodzony cukrem lub miodem. Ten typ herbaty jest bardzo popularny na wyspach Brytyjskich. Jednak podobny wywar pijają też mieszkańcy Nepalu. Skąd więc nazwa bawarka? Co ma wspólnego Bawaria z tym rodzajem herbaty? Czy pijają tam ów specjał? Nie jest to wykluczone, choć napój z pewnością największą popularnością cieszy się w Wielkiej Brytanii. Jednak nie dajmy się zwieść! Wcale się stamtąd nie wywodzi. Podobnie jak frytki, również kojarzone obecnie bardziej z Anglią, napój z herbaty i mleka zawitał do Anglików z Francji. Parę wieków temu we francuskiej kawiarni "Le Procope" przygotowano napój składający się z herbaty i syropu z paproci. Był on sporządzony na cześć księcia bawarskiego, który towarzyszył bawarskiej księżniczce Elżbiecie Charlotcie na jej ślub z Filipem I Orleańskim i został nazwany "Bavaroise", czyli właśnie "Bawarka".
Co to jest bawarka?
Rzeczy, których potrzebujesz:
herbata, gorąca woda, mleko, cukier, miód
1
Są różne szkoły parzenia bawarki. Jednak wszystkie posiadają stały element: herbatę i mleko.
2
Zagotujmy więc wodę i zalejmy herbatę. Możemy to zrobić na dwa sposoby: nalać wodę do imbryka i odstawić, albo zaparzyć herbatę bezpośrednio w szklance. Z pewnością imbryk jest bardziej wydajny, gdyż z jednej saszetki/porcji wychodzi nam więcej napoju. Wiadomo jednak, że obie opcje są równie dobre.
Jak nalewamy herbatę / wodę do szklanki musimy pamiętać, że nie powinniśmy nalewać do pełna. Pamiętajmy o zostawianiu miejsca na mleko.
3
Gdy herbata czeka już w szklance dolejmy do niej odpowiednią ilość mleka. Następnie możemy ją osłodzić cukrem lub miodem (jest to opcjonalne).
Przyjęło się pijać bawarkę na ciepło, jednak ja osobiście bardzo ją lubię również na zimno (jak kawę mrożoną można ją włożyć do lodówki).
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Niektórzy twierdzą, że bawarka jest zdrowa dla matek karmiących, gdyż pobudza laktację. Gwoli wytłumaczenia, z pewnością bawarka jest bardzo zdrowa np. na przewód pokarmowy. Nie ma jednak potwierdzenia względem pobudzania produkcji mleka przez matki karmiące.
Wskazówki
  • Wedle innej szkoły najpierw powinno się nalać mleka do szklanki (niektórzy twierdzą również, że ciepłego). Co więcej uważa się, że mleka powinno być więcej od herbaty.
  • Wedle angielskiego sovoir-viveru jednak poprawna jest pierwsza opisana wersja, gdzie odrobinę mleka dolewa się do filiżanki pełnej herbaty.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub