Jak przyśpieszyć metabolizm organizmu? strona 1 z 4

Twój metabolizm jest odpowiedzialny za spalanie kalorii, a więc sposób, w jaki pracuje jest bardzo ważny dla twojego organizmu. Gdy metabolizm działa bardzo powoli twoje ciało ma tendencję do przybierania na wadze ze względu na odkładanie się tłuszczu. Metabolizm jest bardzo ważny u osób, które próbują stracić zbędne kilogramy lub utrzymać je na dotychczasowym poziomie.
Jak przyśpieszyć metabolizm organizmu?
1

Jedź śniadanie

Znam wiele osób, które nie jedzą śniadania, bo wydaje im się, że szybciej schudną. Faktycznie jest zupełnie inaczej. Gdy zjesz śniadanie dajesz impuls do działania swojemu metabolizmowi po nocy, w której organizm był trybie spoczynku. Nie jedząc od rana doprowadzasz do sytuacji, w której po kilku godzinach jesteś już tak głodna, że zjadasz dużo więcej niż gdybyś była po śniadaniu. W momencie, gdy twój organizm otrzyma sporą ilość jedzenia na raz nie jest w stanie go przetrawić.

2

Pikantna żywność

Dodawanie ostrych przypraw do jedzenia bardzo poprawia twój metabolizm, czyli proces trawienia jest o wiele szybszy.

3

Podziel swoje posiłki

Tak jak wspomniałam już wcześniej organizm nie jest w stanie przetrawić dużej ilości jedzenia, którą spożyjesz na raz. Czemu zamiast trzech większych dań nie jesz sześciu, ale połowę mniejszych? Aby metabolizm działał poprawnie musisz pozostawić odpowiedni odstęp czasowy między posiłkami – około 3 godziny.

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Wiele jest możliwości, aby przyśpieszyć swój metabolizm. Najważniejsze jest podejście i zmiana trybu życia. Każdej z nas może się to udać wystarczy dobra motywacja. Pamiętajcie o tym, że zmiany, jakich dokonacie będą widoczne nie tylko na zewnątrz ale również wewnątrz. Najważniejsze abyś widziała choć mały efekt a pobudzi cię on do dalszego działania. Zmień swoje życie na lepsze i dodaj sobie pewności siebie, co na pewno sprawi przyśpieszony metabolizm.
4

Pij zieloną herbatę

Niewiele osób jest w stanie delektować się smakiem zielonej herbaty. Może warto się przełamać. Naukowcy odkryli, że przeciwutleniacze w niej zawarte pomagają w utrzymaniu prawidłowej pracy metabolizmu. Herbata ta pomaga również poprawić koncentrację, dodaje energii, obniża poziom cholesterolu, chroni przed niektórymi nowotworami, a dodatkowo sprawia, że czujemy się szczęśliwi.

5

Sen

Ludzie, którzy nie śpią osiem godzin dziennie są znacznie bardziej narażeni na otyłość, ponieważ ich organizm wciąż domaga się jedzenia ze względu na brak energii, której nie dostał odpowiednią ilością godzin snu. Jeżeli organizm wie, że kolejny raz nie dostanie odpowiedniej dawki snu gromadzi zapasy tłuszczu. Pamiętaj, aby spać, co najmniej osiem godzin przynajmniej cztery razy w tygodniu.

6

Jedz białko

20–35% dziennego spożywanego przez ciebie jedzenia powinny stanowić białka. Białko to przede wszystkim sery, jogurty, jajka, białe mięso. Jeżeli dostarczasz organizmowi dużą ilość białka musi on wygospodarować dużo więcej energii, aby je spalić.

7

Trzymaj się z daleka od cukru

Jeżeli jesz zbyt dużo cukru enzymy rozkładają go dwa razy do cukrów prostych, wzrasta wówczas szybko poziom cukru we krwi i zwiększa się ilość insuliny, która musi odprowadzić tę ilość glukozy do komórce. Niestety uwalnianie glukozy nie odbywa się stopniowo, lecz bardzo szybko, więc w momencie, gdy komórki mięśniowe otrzymują za dużo glukozy jej nadmiar zamieniany jest na tłuszcz zapasowy.

8

Unikaj stresu

Zbyt duży stres powoduje, że nasze ciało wytwarza związek chemiczny zwany kortyzolem, który spowalnia metabolizm i powoduje przyrost masy ciała, szczególnie w okolicy brzucha. Czasem trudno jest uniknąć stresu, ale staraj się z nim walczyć. Możesz zapisać się na jogę, pić herbatki uspakajające czy robić coś, co potrafi cię zrelaksować.

9

Trenuj

To podstawa, aby przyśpieszyć metabolizm. Ja jestem ogromną zwolenniczką aktywności fizycznej i doskonale wiem jak dobrze wpływa na metabolizm, kondycję a także samopoczucie. Jeżeli ćwiczysz rano przed śniadaniem spalasz 300 % więcej tłuszczu niż robiłabyś to o każdej innej porze. Jeżeli nie masz takiej możliwości nie zniechęcaj się. Zapisz się na siłownię czy po prostu zacznij jeździć na rowerze. Ważne jest, aby ćwiczyć minimum dwie godziny po spożyciu posiłku. Natomiast po ćwiczeniach warto jest zafundować sobie posiłek z dużą zawartością białka.

10

Nie jedz na noc

Pamiętaj o tym, aby twój ostatni posiłek był przynajmniej cztery godziny przed pójściem spać. To ważne, ponieważ ten czas pozwala ci na spalenie części tego, co zjadłaś gdyż metabolizm wciąż pracuje, gdy jesteś w ruchu. Kładąc się spać usypiasz również przemianę materii, a to, co zjadłaś tuż przed zaśnięciem trawi się w bardzo powolnym tempie. Jeżeli ciężko ci zasnąć bez jakiejkolwiek przekąski zafunduj sobie coś, co nie obciąży za bardzo twojego żołądka.

11

Odrobina przyjemności, ale z rozsądkiem

Ciężko by było zrezygnować z wszelkich tłustych, czy słodkich smakołyków, przed którymi po prostu nie możesz się oprzeć. Nie możesz być dla siebie aż tak surowa. Wiedz, że tobie również należy się odrobina przyjemności, której potrzebuje także organizm. Wyznacz sobie jeden dzień w tygodniu, w którym pozwolisz sobie na odrobinę kulinarnego szaleństwa. Po takim dniu wróć do normalnego jedzenia. Taki dzień rozpusty zapobiega chwilowemu załamaniu, które przeżywa wiele osób dbających o prawidłowy metabolizm. Potocznie nazywa się to efektem jojo.

12

Cynamon

Wiadomo, że cynamon jak wiele przypraw posiada wiele właściwości odżywczych, ale może nie wiedziałaś tego, że dodatkowo przyśpiesza przemianę materii. Może tym razem zasmakujesz tego oryginalnego smaku nie tylko na pysznej szarlotce, ale doprawisz nim swoje ulubione płatki zbożowe, które jesz na śniadanie.

Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (3)

xxx - 2016-06-06
do Aga nie do konca masz racje bo przez pierwsze 30 min treningu organizm spala cukier dopiero po okolo 30 min bierze sie za tluszcz a kiedy cwiczymy rano na czczo mamy duzo mnie glukozy poniewaz organizm ja potrzebowal w nocy stad szybciej spalamy tluszcz...
KasiaSzulik - 2015-03-19
Przytyć jest bardzo łatwo, odchudzanie już takie nie jest. Trzeba się napocić i często odmówić sobie ulubionych smakołyków a i tak efekty nie są zadowalające, schudłam dopiero po suplementacji acetomale, wcześniej nawet ścisła dieta nie pomogła.
aga - 2013-07-11
"Jeżeli ćwiczysz rano przed śniadaniem spalasz 300 % więcej tłuszczu niż robiłabyś to o każdej innej porze."-BZDURA, BZDURA I JESZCZE RAZ BZDURA!!! Tłuszcz spalamy niezależnie od pory dnia, ale zależnie od tętna podczas ćwiczeń-ma być w granicach 70-80% tętna max!! Ostatnio udowodniono, że osoby ćwiczące na czczo spalają mniej tłuszczu niż te, które zjadły pełnowartościowy, niewielki przedtreningowy posiłek-wystarczy poczytać kilka najnowszych publikacji i wszystko będzie jasne. Pozdrawiam ;)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub