Jak uporać się z konfliktem pokoleniowym? strona 1 z 2

Konflikt pokoleniowy to niemożność dogadania się z osobami, które wywodzą się ze starszego pokolenia. Niestety często taka sytuacja miewa miejsce. Obie strony nie potrafią się dostatecznie zrozumieć. Jak temu zaradzić? Dowiesz się czytając ten artykuł.
Jak uporać się z konfliktem pokoleniowym?
1
Nie oceniaj żadnego pokolenia. Wiadomą sprawą jest, że każde pokolenie będzie inne ze względu na to, co przeżyło, jaki ma światopogląd, jak postrzega świat. Nikomu nie możesz narzucić swoich definicji. Przecież dzięki takiej różnorodności świat jest o wiele ciekawszy! Aż strach pomyśleć co by było, jakby wszyscy byli tacy sami... Doceniaj to, że każdy ma swoje zdanie i go broni. Z czasem zrozumiesz, że nie warto zadawać się z ludźmi, którzy zmieniają swoje poglądy, bo ktoś inny tak chce. Ale to temat na inny artykuł i na razie nie będziemy go poruszać.
2
Niezależnie od tego, czy zgadzasz czy nie zgadzasz się z czyimś zdaniem - i tak z nim rozmawiaj. Tylko nie po to, aby przekonać go do swojego zdania tylko po to, aby wymienić się argumentami. Dzięki takiej rozmowie poznacie swoje stanowisko w danej sprawie a zarazem poznacie lepiej siebie.
3
Jeśli pochłonie was gorąca dyskusja to nigdy nie używaj agresji. To będzie świadczyło tylko i wyłącznie o tym, że Twoje argumenty nie są wystarczająco mocne i przez to musisz uciekać się do siły. A przecież nie o to chodzi.
Udostępnij na FB
4
Dbaj o swoje babcie i dziadków. Starsi ludzie cieszą się każdą minutą spędzoną z Tobą. Jest to dla nich lepszy podarunek niż czekolada na dzień babci czy dziadka. Uwierz mi! Tacy ludzie zdają sobie sprawę, że zostało im niewiele czasu. To bardzo smutny fakt, ale niestety tak jest. Przez to starają się wykorzystać każdą chwilę jak najlepiej na miarę swoich możliwości. Spotykaj się więc z nimi jak najczęściej i troszcz się o nich. Nie odbieraj im przyjemności obcowania ze swoją najbliższą rodziną. Starsi ludzie czują się strasznie opuszczeni i samotni. Poświęcaj im więc jak najwięcej czasu, okazuj swoje uczucia. Pytaj również o wspomnienia. Na pewno zrobi im się miło, że tak bardzo się nimi interesujesz.
5
Pamiętaj, że od starszego pokolenia możesz wiele się nauczyć. Ich doświadczenia na pewno okażą się dla Ciebie pomocne i pomogą uchronić Cię od wielu błędów. Czerp więc z ich wiedzy i ucz się na błędach. Przede wszystkim pamiętaj, aby dbać o dobre relacje między wami. Dzięki temu żaden konflikt pokoleniowy nie będzie wam straszny!
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub