Jak walczyć z przemocą w rodzinie? strona 1 z 2

Przemoc w rodzinie jest zjawiskiem bardzo niebezpiecznym. Wpływa to źle zarówno na pożycie małżeńskie jak i na wychowanie i rozwój dzieci. Jakie sposoby wybrać na walkę z przemocą w rodzinie? Cenne wskazówki znajdziesz poniżej.
Jak walczyć z przemocą w rodzinie?
1
Większość przypadków przemocy w rodzinie to taka sytuacja, gdzie mąż bije żonę i dziecko. Jeżeli jesteś taką kobietą, to po pierwsze nie daj się zastraszać. Zastraszanie bowiem jest jedną z najczęściej używanych form perswazji takich toksycznych małżonków. Są to zdanie typu „Jeśli powiesz komuś o tym co tutaj się dzieje, zabiję Cię!” . Takie groźby nie powinny robić na Tobie wrażenia. Jeśli powiesz o całej sprawie osobom trzecim - to te osoby mogą Ci tylko pomóc a nie zaszkodzić. Tkwiąc w milczeniu nikomu nie pomożesz. Ucierpi na tym cała rodzina.
2
Staraj się o rozwód. Istnieje wiele różnych sytuacji, gdzie np. mąż, który znęca się nad żoną jest jedynym żywicielem rodziny. Myślisz, że wtedy rozwód nie wchodzi w grę. Nic bardziej mylnego! Sąd z pewnością rozpatrując całą sytuację, przyzna Tobie opiekę nad dziećmi i nałoży na ojca obowiązek płacenia alimentów. Nie bój się walczyć o swoje prawa!
3
Gdy ojciec znęca się także nad dziećmi - stawaj w ich obronie! Pod żadnym pozorem nie dawaj ich skrzywdzić. Gdy spostrzeżesz, że nadciąga awantura - zaprowadź dzieci do zaufanej sąsiadki i sama staraj się załagodzić sytuację. Pamiętaj jednak, aby nigdy nie nastawiać dzieci przeciwko ojcu. Sytuacje bywają trudne, ale Ty musisz zachować w tym wszystkim twarz i być od początku do końca zupełnie w porządku!
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • http://www.niebieskalinia.pl pomoc i więcej porad znajdziesz na tej stronie
4
Jeśli potrzebujesz pomocy z zewnątrz - istnieją specjalne infolinie dla rodzin, których dotknęła przemoc. Nie bój się z nimi skontaktować i prosić o pomoc. Jeśli zdobędziesz dowody - np. obdukcję lekarską - możesz wtedy zgłosić sprawę na policję. Jest to twoim obywatelskim prawem. Wiele żon niestety jednak tego nie robi, ponieważ tak kochają swoich mężów, że wierzą iż on się jeszcze zmieni. Zapamiętaj raz na zawsze - jeżeli mężczyzna raz podniesie na Ciebie rękę, to nie zawaha się zrobić tego po raz drugi. Jeżeli doznasz przemocy, nie staraj się usprawiedliwiać swojego partnera lub męża. Przemoc = brak szacunku dla Ciebie. Najrozsądniejsze po takim zdarzeniu jest rozstać się z takim mężczyzną, nawet jeśli bardzo go kochasz. Niestety takie czyny są niewybaczalne (ponieważ na 99% to powtórzy się w przyszłości). Jeśli znajdujesz się w takiej sytuacji - weź sprawy w swoje ręce!
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak pomóc bitej kobiecie?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub