Jak zabić apetyt na jedzenie? strona 1 z 8

Każdy ma czasem takie dni, kiedy nie jest w stanie pohamować się od jedzenia. Szczególnie kobiety kilka dni w miesiącu zajadają się jak szalone. Przychodzi ten moment i sama nie wiesz, co masz jeść byle by tylko zaspokoić to niepohamowane pragnienie. Zajadasz ciastka chipsami a na deser robisz sobie ogromną kanapkę z dużą ilością sosów. Jak już dojdzie do tej sytuacji myślisz sobie, że nie dasz rady się pohamować i następnym razem będzie tak samo? Jest kilka sposobów, aby walczyć z tym niepohamowanym apetytem. Przeczytaj ten artykuł i wypróbuj na sobie poniższe metody. Przekonasz się, że następnym razem, gdy dopadnie cię apetyt będziesz mogła go opanować.
Jak zabić apetyt na jedzenie?
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Te metody sama przetestowałam na sobie. Szczególnie pomogły mi przed okresem, kiedy to apetyt jest największy. Może wydawać się, że łatwo się mówi, ale pewne jest, że jak się nie spróbuje to na pewno nie pomoże. Nawet jak pierwszym razem nie pohamujesz apetytu nie poddawaj się, spróbuj następnym razem. Może wy macie jakieś ciekawe metody na pohamowanie apetytu?
1
Apetyt na słodkie

Pozwól, aby pożądanie minęło

Zdarza się, że najlepszym pomysłem, aby nie rzucić się na coś słodkiego do jedzenia jest po prostu przeczekanie tego pożądliwego pragnienia. Przyglądnij się temu pysznemu tortowi, który masz na talerzyku i przeczekaj. Wiem, że w teorii wydaje się to o wiele łatwiejsze niż może być w praktyce. Pamiętaj, że pragnienie tak jak szybko przychodzi tak samo szybko odchodzi. Pragnienia, są trochę jak napady złości. Zajmij umysł czymś innym. Zacznij coś robić a zobaczysz jak szybko minie pragnienie.

2
Smakowity posiłek

Zdaj sobie sprawę, że nie musisz tego jeść

Tak naprawdę często wydaje nam się, że nie jesteśmy w stanie obejść się bez ulubionych smakołyków. Nie możesz wyobrazić sobie dnia bez dużej paczki chipsów czy dwóch czekoladowych batoników. Nawet jak się starasz ograniczyć swoje ulubione nawyki np. nie słodząc herbaty za pół godziny próbujesz zaspokoić głód cukrowy tabliczką czekolady. Musisz siąść spokojnie i uświadomić sobie, że tak naprawdę możesz się obejść bez tych przekąsek. To nie jest woda czy powietrze, których potrzebujesz do życia. Pomyśl sobie również jak się zmieni twoje życie, gdy ograniczysz się w zajadaniu. Lepszy wygląd ciała, większe zainteresowanie innych ludzi, pewność siebie i zdrowie.

3
Deser

Zachowaj umiar

Najlepszą radą, aby zabić ten szalony apetyt jest ograniczenie ilości smakołyków, na które masz ochotę. Zamiast pięciu gałek lodów, zjedź jedną albo dwie. Zamiast powiększonego zestawu w McDonald zjedź jedną kanapkę. Ważne jest również, aby nie jeść za szybko. Jeżeli będziesz delektowała się jedzonym rarytasem to zajmie to wystarczająco dużo czasu, aby do mózgu dotarł sygnał, że jesteś już najedzona. Jeżeli wszystkie te sposoby okażą się nieskuteczne, rozważ wypróbowanie naturalnych suplementów diety ograniczających apetyt (zobacz tutaj). Wysyłają one do mózgu fałszywy sygnał o uczuciu sytości, sprawiając, że jesz mniej, rzadziej i potrafisz kontrolować swoje zachcianki.

4
Słodziki

Nie szukaj substytutów słodyczy

Jak już wspomniałam wcześniej przy niepohamowanym apetycie najlepiej dostarczyć małą porcję pysznej słodkości i na tym poprzestać. Jeżeli chodzi ci po głowie wielki kawałek ciasta i żeby go nie zjeść zajesz głód paczką pieczywa ryżowego albo czymkolwiek innym musisz wiedzieć, że w ten sposób nie zaspokoisz pragnienia. Skończy się to na tym, że po kilku „lekkich” posiłkach dobierzesz się do wymarzonego ciasta.

5
Owoce

Wybierz wersję Light

Tak naprawdę istnieje wiele możliwości, aby zastąpić ulubione przekąski równie smacznymi, ale mniej kalorycznymi. Jest wiele słodyczy, które zaspokoją twój apetyt i nie dostarczą ci zbyt dużej dawki kalorii. Sałatka owocowa będzie świetnym deserem, lody na bazie niskoprocentowej śmietany również dostarczą ci nie małej przyjemności. Jeżeli lubisz frytki zamiast tych pieczonych na głębokim tłuszczu wybierz te z piekarnika. Masz ochotę na ciasto – wybierz biszkoptowe z owocami bądź jogurtowe zamiast sernika czy ciast czekoladowego.

6
Ćwiczenia z ciężarkami

Ćwicz

Bez wątpienia najlepszym pomysłem na zabicie tego szaleńczego apetytu są ćwiczenia – wysiłek fizyczny. Podczas ćwiczeń organizm uwalnia endorfiny, które nie tylko sprawią, że poczujesz się świetnie, ale ograniczą również apetyt. Poza tym wiedząc, że właśnie spaliłaś 500 kalorii jeżdżąc godzinę na rowerze trudniej ci będzie skusić się na 2 minuty przyjemności, które dostarczą ci w tą krótką chwilę tej samej ilości kalorii.

7
Czytanie książki na łące

Zrelaksuj się

Pod wpływem nerwów czy negatywnych emocji często sięgamy do lodówki i bierzemy z niej wszystko bez opamiętania. Zajadamy stres wszystkim, co się da. Czujemy się wspaniale w chwili jedzenia, ale krótko po – przejedzenie i wyrzuty sumienia. Znajdź sobie inne lekarstwo na gorsze chwile. Jest wiele możliwości, aby się zrelaksować w inny sposób. Możesz wybrać się na spacer z psem, pójść do klubu fitness, poczytać książkę, czy spotkać się z przyjaciółmi. Pamiętaj, że jedzeniem nie rozwiążesz problemu. Zajadanie złych emocji dodatkowo może wpędzić cię w jeszcze większą depresję.

Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak przestać podjadać?
  • Komentarze Tipy.pl (2)

KasiaSzulik - 2015-02-23
Mniejsze porcje, jadanie z niebieskiego talerza może pomóc, dobrze też wspomóc się Acetomale, również nieco hamuje apetyt, a może bardziej niweluje uczucie głodu.
kjbkjb - 2013-01-29
Dobre rady, ale ja jeszcze dodałabym - oszukiwanie umysłu. Np. Nakładamy jedzenie na mniejszy talerz, kroimy kromkę chleba na pół (wizualnie wyda nam się, że np. zamiast 2 kanapek jemy 4). Możemy też przekroić np. kajzerkę, zamiast na 2 części to na 3, lub kroić ją jak bagietkę. Zjemy więcej tego co na kanapce, niż samego chleba. Dobrym pomysłem jest zastępowanie sobie jedzenia. Zamiast chrupać chipsów, można zjeść orzechy, marchewkę, lub poskubać słonecznik.
Dobra rada na temat nieśpieszenia się z jedzeniem! Często rzucamy się na jedzenie a potem jesteśmy przejedzeni. Jedzenie posiłków wolno jest świetnym rozwiązaniem.
Można też, przed posiłkiem wypić szklankę wody, zawsze to jakoś już napełni żołądek.
Jeśli mamy ochotę na coś słodkiego, zamiast paska czekolady zjedzonego w szybkim tempie, weźmy jedną kostkę i zamiast gryźć ją - ssijmy.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub