Jak odpowiedzieć na pytanie o słabe strony? strona 1 z 2

Najlepiej jest tak przedstawić swoje słabości, aby zostały one odebrane przez pracodawcę jako mocne strony. Istnieje kilka możliwych odpowiedzi, które zawsze zadziałają. Niektóre z nich będą odpowiednie tylko w szczególnych przypadkach. Dlatego wybierz odpowiedź, która będzie idealnie pasować do stanowiska, o które się ubiegasz.
Jak odpowiedzieć na pytanie o słabe strony?
1
"To może zabrzmieć źle, ale na studiach odkryłem, że zbytnio odwlekam wykonywanie większości spraw. Kiedy zdałem sobie z tego sprawę, zacząłem pracować nad sobą w taki sposób, aby oddawać wszystkie projekty jeszcze przed ostatecznym terminem."
2
"Czuję, że moją słabością jest niewystarczające zorientowanie na szczegóły. Jestem osobą, która pragnie szybko załatwić tak dużo spraw jak to tylko możliwe. Kiedy zdałem sobie sprawę z tego, że cierpi na tym jakość, zacząłem pracę nad znalezieniem równowagi pomiędzy ilością i jakością."
3
"Czuję, że moją słabą stroną jest poziom języka angielskiego. Jednak wiem, że jest to tymczasowy problem, nad którego rozwiązaniem właśnie pracuję poprzez uczęszczanie na kurs języka angielskiego."
4
"Moją najsłabszą stroną jest trudność proszeniu o pomoc. Zawsze staram się rozwiązać problem na własną rękę, zamiast zapytać osobę, która ewentualnie mogłaby znać rozwiązanie, dzięki czemu zaoszczędziłbym sporo czasu. Jednak aktualnie pracuję nad tym, aby czerpać korzyści z proszenia innych o radę".
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Wszystkie przykłady pokazują odpowiedzi, które są akceptowane. Fakt, iż stwierdzasz, że niecierpliwość nie jest dobrą cechą, pokazuje, że szybko się uczysz. Z drugiej strony zorientowanie na szczegóły może być czasem postrzegane jako zaleta. Poza tym, ważne jest wyrażenie swoich słabych cech, po czym dodanie, iż się nad nimi pracuje.
5
"Uważam, że moją słabą stroną jest niecierpliwość. Kiedykolwiek pracuję w zespole i jeden z członków nie zachowuje się w sposób odpowiedni to łatwo się denerwuję i irytuję. Rozumiem, że niektórzy ciężko pracują i mają niełatwe zadania, jednak czasami zadanie jest źle wykonane tylko z powodu niekompetencji lub zwykłego lenistwa. Zauważyłem jednak, że lepsze rezultaty osiągam nie poprzez narzekanie, tylko pomoc ludziom w zrozumieniu pewnych kwestii lub zachęcanie osób leniwych do pracy, poprzez przypominanie o terminach końcowych. Wiem, że niecierpliwość jest bardzo złą cechą, jednak jak Państwo widzą, staram się nad nią pracować."
6
"Uważam, że jestem zbytnio zorientowany na szczegóły. Nigdy nie mogę skończyć pracy, dopóki nie doprowadzę jej do perfekcji i przez to pracuję wolniej. Początkowo próbowałem pracować szybciej, jednak doprowadzało to tylko do niechlujstwa. Więc postanowiłem nałożyć większy nacisk na priorytety i planowanie. Dzięki planowaniu oszczędzam czas oraz skupiam się bardziej na najważniejszych projektach i zadaniach."
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub