Jak nauczyć dziecko raczkować? strona 1 z 2

Praktykowanie raczkowania pomoże nauczyć dziecko raczkować, rozwinąć integrację sensoryczną oraz rozwinąć przyzwyczajenie do leżenia na brzuszku.
Jak nauczyć dziecko raczkować?
1
Jednym z najlepszych sposobów na naukę raczkowania jest odstawienie ulubionych zabawek na pewien dystans, tak aby dziecko nie mogło ich dosięgnąć. Jest to prosta „pułapka” dla malucha. Kiedy dziecku brak ruchu i innych przyjemnych czynności, zaczyna płakać ze względu na nudę. Więc jeśli słyszysz, że maluch zaczyna swój lament, podchodzisz do niego i pokazujesz ulubioną zabawkę. Dzięki temu wzbudzasz w nim wyuczoną bezradność, co oczywiście nie jest Twoją intencją. Jednak kiedy motywacja zostaje zgaszona, ambicja również. Rezultatem jest radość dziecka, jednak tylko chwilowa oraz przyzwyczajenie, że płacz pomaga zdobyć to czego się oczekuje.
2
Jeśli chcesz wykonać ćwiczenie, które jest łatwe do wykonania i szybko przynosi rezultaty to połóż dziecko na brzuszku na podłodze. Pamiętaj, żeby nie wykonywać tego ćwiczenia kiedy dziecko jest za młode. Dopiero kiedy staje się niecierpliwe i zaczyna się kręcić w miejscu, oznacza, że jest gotowe. Kiedy maluch leży na podłodze, usiądź lub również się połóż, tak, aby być na poziome dziecka. Następnie rozłóż rączki malca i unieś je nad głowę składając w pozycję jak do nurkowania. Podczas trzymania obu dłoni złączonych, pociągnij delikatnie ręce dziecka ku górze, tak jak przy rozciąganiu. Pamiętaj jednak, że to nie jest prawdziwe rozciąganie. Jest to sposób trzymania, które nadaje nieco nacisku ramionom. Trzymaj rękami dłonie dziecka, a zauważysz po pewnej chwili, iż maluch zaczyna zginać łokcie. To ćwiczenie wykonane prawidłowo nigdy nie zawodzi. Jeśli dziecko nie reaguje, spróbuj dołożyć do dłoni dziecka, swoje dłonie, jednak skierowane ku podłodze. Następnie bardzo delikatnie szarpnij rękami dziecka i poczekaj na reakcję.

U niektórych dzieci początkowe ruchy mogą być bardzo mało widoczne. Będą się one umacniać podczas wykonywania tego ćwiczenia regularnie. Powtarzaj tę czynność tak długo, jak dziecko jest ją w stanie tolerować.
Udostępnij na FB
3
Jeśli dziecko zaczyna płakać, oznacza to zbyt dużą presję. Zapamiętaj, że to ćwiczenie nie sprawia bólu, pod warunkiem, że jest wykonane prawidłowo. To co ma miejsce w tym momencie, to wysyłany sygnał do mózgu dziecka, mówiący, że należy zwolnić presję i, że ruch jest jedynym sposobem uwolnienia. Niektóre dzieci są w stanie rozpocząć raczkowanie zaraz po pierwszym ćwiczeniu. Sukces ruchu w połączeniu z rozwojem instynktu doprowadzi w końcu do tego, że dziecko opanuje raczkowanie w stylu komando, które brzmi tak dlatego, iż jest stosowane przez żołnierzy. Korzyścią z tego typu raczkowania jest to, iż wymaga pewnych wzorców ruchowych, który przejawia się ruchem naprzemiennym w raczkowaniu, a później w chodzeniu.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub