Jak zrobić grillowane udka z kurczaka? strona 1 z 8

Piękna pogoda sprzyja spędzaniu czasu na słońcu i grillowaniu. A czy jest coś lepszego niż soczyste, grillowane udka z kurczaka? Poniżej znajdziesz przepis na kurczaka z grilla.
Jak zrobić grillowane udka z kurczaka?
Rzeczy, których potrzebujesz:
---- Składniki ----, 9 nóżek z kurczaka, Opcjonalnie 2 duże udka z kurczaka, ---- Marynata ----, 4 łyżki octu ryżowego lub winnego, 4 łyżki sosu sojowego, 1 łyżka oliwy z oliwek, Opcjonalnie 1 łyżka ostrego sosu, ---- Sos ----, 1 łyżka miodu, 1 łyżka sosu tabasco, 2 łyżki ulubionego sosu bbq
Udostępnij na FB
1
Udka z grilla - 1
Wykonaj marynatę z 4 łyżek octu, 4 łyżek sosu sojowego i 1 łyżki oliwy z oliwek.
2
Udka z grilla - 2
Wlej marynatę do woreczka strunowego i dodaj do środka kurczaka, następnie dobrze wymieszaj. Aby uniknąć przecieku umieść woreczek z kurczakiem i marynatą w garnku i wstaw do lodówki, na co najmniej 4 godziny. Dla lepszego rezultatu marynuj kurczaka przez całą noc.
3
Udka z grilla - 3
Kluczem do przepisu jest używanie węgla drzewnego. Dzięki niemu kurczak osiągnie wspaniały smak. Przygotuj brykiety z węgla drzewnego tak jak podaje instrukcja na opakowaniu. Zazwyczaj jednak kiedy osiągają kolor szary oznacza to, że są gotowe. Wyłóż nóżki z kurczaka na grilla.
4
Udka z grilla - 4
Przykryj grill i pozwól im się smażyć przez ok. 5-10 minut.
5
Udka z grilla - 5
Przewróć nóżki na drugą stronę, ponownie przykryj i pozostaw na kolejne 5-10 minut. Po tym czasie możesz jeszcze delikatnie je obracać. Czas smażenia będzie zależeć od grubości mięsa oraz jakości grilla. Przeważnie zajmuje to od 45-60 minut.
6
Udka z grilla - 6
Podczas kiedy mięso się smaży, wykonaj sos. Wymieszaj łyżkę miodu, łyżkę sosu tabasco oraz 2 łyżki sosu bbq.
7
Udka z grilla - 7
Ok. 10 minut przed zakończeniem smażenia posmaruj nóżki zrobionym sosem. Po 5 minutach obróć nóżki na drugą stronę. Zdejmij nóżki z grilla i podaj gościom. Smacznego!
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub