Jak przerwać niezręczną ciszę? strona 1 z 2

Zapewne każdy doświadczył w swoim życiu chwili, gdy podczas spotkania nagle wyczerpały się wszystkie tematy, wszyscy siedzą i wpatrują się w swoje palce, a dookoła narasta coraz bardziej nieznośna cisza. Sytuacje takie najczęściej zdążają się, gdy spotykamy nowe towarzystwo lub jesteśmy w trakcie pierwszej randki. Nie należy jednak popadać w panikę, pamiętajmy, że dla drugiej strony ta chwila jest równie niezręczna jak dla nas i nie oznacza wcale, że nasz rozmówca nas nie lubi, po prosu oboje nie wiecie jak powrócić do rozmowy. Zamiast więc zadręczać się tym momentem, warto zawczasu przygotować sobie kilka patentów.
Jak przerwać niezręczną ciszę?
1
Najprostszym trikiem jest żart z zaistniałej sytuacji. Czasem wystarczy rzucić z rozbawieniem „no i nastała niezręczna cisza”, aby towarzystwo również się uśmiechnęło, a tym samym rozluźniło. Najprawdopodobniej, rozpoczniemy w ten sposób pogawędkę na temat jak często komu zdarza się taka cisza, w jakiej sytuacji lub na temat tego jak bardzo jej nie lubimy, a od tego tematu już łatwiej będzie nam płynnie przejść do jakiegoś innego, bardziej interesującego.
2
Ludzie z reguły lubią opowiadać o sobie, jeśli więc czujemy, że zbliża się niebezpieczny moment i dotychczasowe tematy się wyczerpały, warto rzucić niezobowiązujące pytanie dotyczące rodziny, zawodu lub pasji naszego rozmówcy. Nie wypada oczywiście rozpytywać o zbyt osobiste sprawy, najbezpieczniejszy więc pozostaje temat zainteresowań. Jeśli dobrze trafimy z pytaniem, będziemy mieli temat do końca wieczoru, ponieważ właściwie każdy uwielbia opowiadać o swojej pasji i próbuje przekonać do niej rozmówcę. Wypada wtedy wykazać zainteresowanie i zadać kilka dodatkowych pytań. Jeśli jednak osoba, z którą rozmawiamy nie ma konkretnych zainteresowań, warto poruszyć temat kariery zawodowej, ponieważ najłatwiej wypowiadać się na tematy, na których się znamy.
Udostępnij na FB
3
Dobrym tematem na rozluźnienie jest rozmowa o planach na przyszłość. Nie zagadujemy oczywiście o plany matrymonialne lub chęć posiadania dzieci, ale raczej o plany rozwoju zawodowego, marzenia o wyruszeniu w podróż itp. Temat taki można zacząć od krótkiego wstępu z naszej strony, jeśli powiemy np. że naszym marzeniem jest zwiedzenie Kuby….itd., nasz rozmówca najprawdopodobniej opowie o tym jaki kraj marzy się jemu, a rozmowa powoli zacznie się rozkręcać.
4
Zawsze dobrym tematem są filmy aktualnie puszczane w kinie, ponieważ właściwie każdy chociaż trochę się tym interesuje. W skrajnych sytuacjach pozostaje nieśmiertelny temat pogody za oknem.
5
Najważniejsze, aby nie przedłużać niezręcznego momentu, ponieważ z każdą kolejna chwilą będzie coraz trudniej się odezwać, a kilka słów i miły uśmiech potrafią zdziałać prawdziwe cuda.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić malinkę?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub