Co to jest couchsurfing i jak z niego korzystać? strona 1 z 2

Jeśli chcesz tanio podróżować, a nie wiesz co to jest couchsurfing musisz jak najszybciej uzupełnić informacje o znajomość oferty tego portalu społecznościowego. Couchsurfing to innymi słowy korzystanie z czyjejś kanapy lub udostępnianie komuś swojej. Oczywiście słowo kanapa to symbol goszczenia lub bycia czyimś gościem. Dzięki couchsurfingowi możesz poznać ludzi z całego świata. Ideą portalu nie jest bycie bezpłatnym hotelem. Couchsurfingowcy mają swoją filozofię związaną z międzykulturową wymianą doświadczeń i byciem ambasadorami swoich małych ojczyzn.
Co to jest couchsurfing i jak z niego korzystać?
1
Jeśli chcesz skorzystać z couchsurfingu musisz się najpierw zalogować się na stronie www.couchsurfing.org. Wypełnisz tam formularz i dodasz swoje zdjęcie. Oferty osób bez zdjęcia nie są traktowane poważnie. Cały formularz jest po angielsku, to bowiem jest język kontaktowy ludzi z couchsurfingu. Pytania obejmują takie kwestie jak: oczekiwania wobec couchsurfingu, twoje zalety, umiejętności, jakimi możesz się podzielić z twoimi gośćmi lub ewentualnymi gospodarzami. Będziesz miał możliwość zaznaczenia jednej z kilku opcji gospodarowania. Jeśli nie masz możliwości przenocowania nikogo w twoim domu możesz napisać, że z chęcią spotkasz się z couchsurferem na kawę, ale nie możesz oferować mu noclegu. Nie powinieneś jednak zbyt pochopnie rezygnować z możliwości „przenocowania” kogoś. To, że masz małe mieszkanie czy pokój nie oznacza jeszcze, że nie możesz ugościć kogoś, kto chciałby spać na podłodze, zaznacz jednak jakie masz warunki w formularzu, który stanie się częścią strony z informacjami o tobie jako couchsurferze.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Osoby, które cię goszczą nie oczekują niczego w zamian, ty jako gospodarz też nie powinieneś żądać żadnej rzeczywistej rekompensaty związanej z trudami goszczenia kogoś. Niekiedy jednak możesz przeczytać w opisie któregoś z couchsurferów, że radość sprawiłyby mu słodycze albo butelka piwa z twojej ojczyzny. Warto spełnić taką małą, symboliczną prośbę. Jeśli jesteś gościem staraj się respektować zwyczaje gospodarza i nie nastawiaj się na to, że zmieni on swój styl życia ze względu na twój przyjazd. Możesz zrobić twojemu gospodarzowi drobną niespodziankę i na przykład ugotować coś dla niego albo zaproponować wspólne gotowanie. Może się też zdarzyć, że osoba, która cię gości (twój host) zaprosi cię na couchsurfingową imprezę, nie odmawiaj wtedy, jest to źle widziane. Taka zabawa to okazja do zapoznania środowiska couchsurfingu w danym kraju.
2
Jeśli jesteś już zalogowany i stałeś się nowym użytkownikiem portalu, a masz jakiś znajomych, którzy korzystają z couchsurfingu poproś ich o opinię na twój temat, im więcej opinii tym większa twoja wiarygodność. Po każdej wizycie pamiętaj by wystawić komentarz gospodarzowi lub gościowi.
3
Z couchsurfingu możesz korzystać zarówno w czasie polskich podróży jak i tych zagranicznych. Z doświadczenia mogę ci jednak powiedzieć, że o wiele łatwiej jest znaleźć coucha zagranicą niż w Polsce (jeśli jesteś Polakiem). Trudniej będzie Ci znaleźć nocleg także wtedy kiedy jesteś mężczyzną. Lepiej byś podróżował ze swoją dziewczyną lub koleżanką, to zwiększy zaufanie potencjalnego przyjmującego.
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (3)

VeryGood - 2016-12-05
Uwaga na naciągacza Maksymilian Ruzgis Płock Polska/Poland
majkaku.95 - 2012-12-07

Rodziny z dziećmi oczywiście mogą z couchsurfingu korzystać. Trzeba tylko dogadać się z osobą, która ma nas przyjmować. Nie każdy ma tyle miejsca w mieszkaniu czy domu, więc warto dopisać taką informację do swojego profilu. Jest to kwestia porozmawiania i ustalenia szczegółów z osobą, która będzie nas gościć.

eaea - 2012-09-10
Mam pytanie.Czy z takiej formy pordozowania moga korzystac rodziny z dziecmi
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub