Jak zrobić bańki mydlane domowym sposobem? strona 1 z 2

I dorośli, i dzieci uwielbiają robić bańki mydlane. Jest lato, a więc najlepsza pora, żeby całą rodziną wyjść przed dom i zorganizować zawody: kto wydmucha większą i piękniejszą bańkę. W sklepach można z łatwością kupić buteleczki z płynem do baniek, ale często już po kilkunastu minutach płyn się kończy. I co, kupować kolejną butelkę? Nie ma sensu wydawać pieniędzy, skoro taki sam płyn, albo nawet lepszy, można zrobić samodzielnie w domu.
Jak zrobić bańki mydlane domowym sposobem?
1
Przygotuj szklankę wody, 2 łyżeczki gliceryny (dostaniesz ją w aptece) i 4 łyżki płynu do naczyń (dobrze np. nadaje się do tego celu „Ludwik”). Wymieszaj dobrze składniki i… do dzieła!
Jeśli nie będzie ci odpowiadać jakość baniek, poeksperymentuj z proporcjami poszczególnych składników.
2
Jeśli nie możesz dostać gliceryny, zamiast niej dodaj gęstego syropu zrobionego z wody z cukrem. Podobnie jak gliceryna spowoduje, że bańki będą trwalsze.
3
Chcesz wieczorem robić wyjątkowe, świetliste bańki? Do płynu dolej fluorescencyjnej plakatówki (w proporcji pół na pół), ewentualnie użyj fluorescencyjnego markera. W tym celu rozetnij pisak i wylej z niego fluorescencyjny tusz (jeśli ma wewnątrz wkład, to namocz go w niewielkiej ilości wody), a potem zmieszaj z płynem do baniek. Spróbuj w proporcji pół na pół, ale jeśli bańki nie wychodzą należycie, dodaj więcej jednego lub drugiego składnika. Najlepiej wychodzą bańki żółte i pomarańczowe, najsłabiej - niebieskie i czerwone.
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Oczywiście bańki mydlane można puszczać w mieszkaniu, ale pamiętajcie, że po opadnięciu zamoczą meble i dywany, a na podłodze pozostawią śliskie ślady. Weźcie to pod uwagę, żeby uniknąć wypadków.
  • Natomiast bańki z dodatkiem farby mogą pobrudzić sprzęty wokoło.
4
Przygotuj sobie narzędzie. Najłatwiej wykonać je ze zwykłej słomki, której końcówkę przecinasz na 4 i odginasz na boki. Ale rozejrzyj się dookoła. W domu znajdziesz mnóstwo przedmiotów, które idealnie nadadzą się do zabawy: kuchenna szpatułka z dziurką, stara wycięta packa na muchy, obręcz po starym sitku, plastikowe kółka po czteropaku piwa, lejek, obręcze wycięte z plastikowych butelek, druciane wieszaki.
5
Do zrobienia naprawdę gigantycznych baniek możesz przygotować takie narzędzie: weź 2 plastikowe słomki, przewlecz przez nie cienki sznurek (na tyle cienki, żeby przeszedł przez środek słomki) i zwiąż końcówki. Długość sznurka zależy od tego jak wielkie chcesz robić bańki. Następnie zanurz w płynie i trzymając za słomki napręż lekko, po czym płynnym ruchem złap powietrze do środka obręczy.
Ostrzeżenia
Przeczytaj teraz: Jak zrobić bańki mydlane?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub