Jak pielęgnować szyję i dekolt?

Wkrótce już odłożymy na bok ciepłe szaliki i odsłonimy szyję. Czas, więc by o nią zadbać i systematycznie ją pielęgnować. Podstawą jest oczywiście codzienne kremowanie kremem nawilżającym lub ujędrniającym, aby skóra się nie starzała. Niezależnie od codziennej pielęgnacji możemy skórę szyi i dekoltu nieco odświeżyć maseczką lub kompresem.
Jak pielęgnować szyję i dekolt?
1
Codziennie wieczorem po demakijażu twarzy przetrzyj szyję tonikiem i wklep krem, pamiętaj nie pocieraj kremu, bo niepotrzebnie naciągasz sobie skórę. Przynajmniej raz w tygodniu zrób peeling szyi i dekoltu. Bardzo skuteczne i mało uciążliwe są płatki peelingujące, możesz je kupić w każdej drogerii, cena za 30 sztuk nie przekracza 10 złotych.
2
Raz lub dwa razy w tygodniu możesz zrobić maseczkę ze świeżych ziół jadalnych. Weź natkę pietruszki, 2-3 liście szczawiu, łyżeczkę ściętej rzeżuchy i wrzuć do szklanki wrzącego mleka na 2 minuty. Następnie odcedź zioła, rozłóż je równomiernie na gazę i połóż na szyję. W mleku namocz szeroki bandaż i lekko owiń nim szyję. Po 15 minutach zdejmij kompres, ale nie wycieraj szyi, pozwól jej wyschnąć i wklep odrobinę kremu.
3
Jeżeli masz wrażliwą skórę stosuj dodatkowo maseczkę kojącą z siemienia lnianego. Dwie stołowe łyżki siemienia gotuj w 200 ml wody, aż powstanie papka. Wystudź ja nieco, ale nie całkiem i nałóż na szyję i dekolt. Po 20 minutach spłucz najpierw ciepłą a potem zimną wodą. Wklep krem nawilżający lub natłuszczający.
4
Lepiej niż każdy krem nawilżający działają świeże ogórki. Nigdy nie wyrzucaj obierek z ogórków, zawiń je w gazę i przyłóż na szyję i dekolt na 15- 20 minut. Nie musisz już używać kremu.
5
Jeżeli nie ma przeciwwskazań lekarskich spij na płaskiej poduszce i nie podkładaj ramion pod głowę, unikniesz w ten sposób fałdów na szyi, a skóra będzie swobodniej oddychać.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Jeżeli stosujesz gotowe, kupione w sklepie maseczki przed ich nałożeniem zrób peeling. Pobudzona skóra będzie lepiej wchłaniała.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub