Co zwiedzić we Włoszech? strona 1 z 3

Włochy są wspaniałym krajem położonym w Europie, na półwyspie Apenińskim. Państwo ma oryginalny kształt, przypominający formę buta. Kraj graniczy z pięcioma morzami (!): Śródziemnym, Liguryjskim, Jońskim, Tyrreńskim, Adriatyckim. Istnieje kilka niezwykłych i zapierającym dech w piersiach miejsc, które szczególnie warto zobaczyć, m.in. Rzym, Florencja, Wenecja i miasteczka wchodzące w skład Cinque Terre. Poniżej przedstawiamy kolejne punkty podróży, jeśli zamierzamy wybrać się do kraju spaghetti i pizzy.
Co zwiedzić we Włoszech?
1
Pierwszym punktem podróży powinien być oczywiście Rzym, który niewątpliwie, możemy zaliczyć do kolebki kultury europejskiej. Na początku możemy wybrać się w podróż w przeszłość zwiedzając Koloseum, gdzie odbywały się krwawe walki gladiatorów. Niestety amfiteatr nie zachował się całości – znaczną część zniszczyły trzęsienia ziemi. Budowla również trochę straciła podczas napadów rabunkowych. Nie mnie jednak Koloseum do dnia dzisiejszego robi ogromne wrażenie na zwiedzających. Idąc dalej śladami przeszłości, powinniśmy udać się do Panteonu, czyli olbrzymiej świątyni, która w starożytności była poświęcona wielu bogom. Kolejnym rozsławionym miejscem, również religijnym, jest Bazylika św. Piotra. Kościół jest drugi pod względem wielkości na świecie! Jednak największy zachwyt wywołują freski, kolumny i obrazy Rafaela, św. Michała oraz Bramantego. Warto wiedzieć, że pod świątynią znajduje grób Jana Pawła II. Możemy jeszcze zajrzeć do Forum Romanum, Kaplicy Sykstyńskiej oraz Muzea Watykańskie. Koniecznie musimy spróbować kawy; Włochy słynną z różnych gatunków pysznych kaw, które mieszkańcy spożywają na co dzień w ogromnych ilościach.
Udostępnij na FB
2
Następnym miastem jest Florencja – miasto, które szczególnie rozkwitło i nabrało charakteru w okresie renesansu. Na początku należy zwiedzić katedra Santa Maria Del Fiore. Majestatyczna świątynia oddająca potęgę miasta. Warto zwrócić uwagę na mozaikową posadzkę wykonaną przez następujących artystów: Bacci, Giliamo, Angolo, Sangallo. Obok katedry znajduje się Baptysterium, czyli miejsce udzielania aktu chrztu. Budynek zrobiony jest w tradycyjnym stylu romańskim. Najważniejszą częścią są wykonane z brązu drzwi, przedstawiające niektóre postacie i sceny z Pisma Świętego – dzieło Lorenzo Ghriberti i Andrea Pisano. Kolejnym punktem podróży powinien być plac Piazza Della Signoria. Dookoła znajdują się pałace, a w centrum piękne rzeźby i fontanny.
3
Kolejnym punktem powinna być oczywiście Wenecja (!), przepiękne i jedyne w swoim rodzaju miasto na wodzie. Obowiązkowa jest podróż gondolą, oczywiście najlepiej ze swoim ukochanym. Następnie wybierzmy się do Bazyliki św. Marka (wewnątrz znajdują się szczątki Ewangelisty). Ciekawostką jest, że świątynia powstała około 1000 lat temu (!). Malowidła i architektura są oryginalne i budzą zachwyt. Potem przepłyńmy się na Pałac Dożów, gdzie dawniej rezydowali Dożowie i władze miasta. Pałac szokuje wielobarwnością stylów architektonicznych wartych zobaczenia. Na koniec zobaczmy Dzwonnica św. Marka, która w przeszłości pełniła wiele funkcji: latarni morskiej, wiatrowskazu, wieży strzelniczej (dzwonnicy oczywiście też).
4
Na koniec warto zrelaksować się na Cinque Terre - jest to naprawdę niewielka część skalistego wybrzeża Ligurii (południowa część Włoch). W skład wymienionej krainy wchodzą następujące prowincje: Genua, La Spezia, Savona, Imperia. Na początku jedziemy do Riomaggiore - żeby skorzystać z plaż i przejść się słynną Via Dell ’Amore (Drogą Miłości) - to odcinek turystycznego Niebieskiego Szlaku . Często przychodzą tu zakochani, by podziwiać zachód słońca. Na barierkach można tam przypiąć kłódki z wygrawerowanymi imionami zakochanych.Następnym punktem podróży jest Corniglii, która położona jest na szczycie skały. Zajrzyjmy do tamtejszych winnic i skosztujmy wina, które jest produkowane od czasów Cesarstwa Rzymskiego. Możemy jeszcze odbyć podróż do Minterosso, gdzie mieszczą się naprawdę piękne plaże.
Przeczytaj teraz: Co zwiedzić w Toskanii?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub