Jak usunąć blizny? strona 1 z 2

Blizny to nieestetyczny efekt gojenia się uszkodzeń skóry. Istnieje kilka rodzajów blizn, między innymi powstałe po skaleczeniach lub blizny potrądzikowe. Jednak współczesna medycyna estetyczna stwarza nam możliwość usunięcia, lub chociaż częściowego zniwelowania blizn. Sposób leczenie blizn uzależniony jest od tego jakiej jest ona wielkości, głębokości etc. Jak zatem najskuteczniej usunąć blizny, które szpecą twoją twarz lub inne widoczne części ciała? Oto kilka najważniejszych metod.
Jak usunąć blizny?
1
Jeżeli Twoją twarz szpecą nieestetyczne blizny (w szczególności potrądzikowe), już nie musisz wstydzić się tego, jak wyglądasz bez makijażu. Jedną z najprostszych metod usuwania blizn jest zakup specjalnie sporządzonych do tego kremów lub żeli. To preparaty, dzięki którym zmniejszysz, wygładzisz i wybielisz blizny. W skład tych kremów, czy też żeli wchodzą składniki, które znacznie wpływają na przyspieszenie regeneracji i odbudowy uszkodzonego naskórka. Ponadto posiadają właściwości łagodzące, dzięki czemu nie odczuwasz zbytniego napięcia skóry oraz świądu. Tego typu preparaty nie są zbyt drogie. Zwykle ich cena waha się w okolicach 20 zł. Jednak większość z nich możesz nabyć wyłącznie w aptece. Dany krem/ żel usuwający i rozjaśniający blizny możesz nakładać miejscowo dwa lub trzy razy dziennie.
2
Kolejną metodą stosowaną w profilaktyce leczenia blizn, po zagojeniu rany jest tak zwana mobilizacja blizny, po przez masaż poprzeczny, czy też laseroterapię. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko powstania zbliznowaceń, które mogą prowadzić nawet do dysfunkcji pobliskich mięśni. Masaż poprzeczny wykonywany jest z naciskiem, w jedną stronę w poprzek zbliznowacenia.
Udostępnij na FB
3
Innym sposobem usuwania blizn jest użycie lasera Asclepion Quadro Star. Zwykle służy on do zamykania popękanych naczynek krwionośnych. Światło lasera wpływa na przyspieszenie regeneracji tkanek. Dzięki zastosowaniu tego środka, blizna będzie się goiła we właściwy sposób a jej kolor będzie podobny do odcienia skóry. Ponadto po takim leczeniu miejsce, w którym znajdowała się blizna będzie równie elastyczne, jak reszta skóry. Zabieg laseroterapii warto wykonać w okresie od sześciu do ośmiu tygodniu po urazie. Najlepsze działanie lasera można uzyskać, gdy ma ona kolor czerwony, lub siny. Laser zamyka naczynia krwionośne, dzięki czemu rana goi się znacznie szybciej.
4
Jeżeli Twoja cera pokryta jest licznymi i mocno widocznymi bliznami po leczeniu trądzikowym, warto także wybrać się na leczenie laserem. Ten rodzaj leczenie nie należy do najtańszych, jednak jego skuteczność jest nieoceniona. Ilość wykonanych zabiegów zależy od głębokości i rozległości ran powstałych na twarzy. Dzięki temu Twoja cera znacznie się wygładzi a blizny zostaną całkowicie usunięte i niewidoczne.
5
Niewielkie blizny potrądzikowe możesz usunąć też za pomocą peelingów chemicznych lub mikrodermabrazji. Specyfika tych zabiegów polega na ścieraniu wierzchnich warstw naskórka. Dzięki temu Twoja cera jest rozjaśniona, blizny zmniejszone a Ty nareszcie możesz cieszyć się gładka i zdrową skórą.
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Majka - 2016-03-16
Nie da sie usunac blizny to niemozliwe a lasery szkodza
topielica - 2013-09-27
Warto spróbowac takim urządzeniem jak derma roller -które można stosowac w domu bezpośrednio na bliznę .
zenek50zenek - 2013-03-06
Kremy tu nic nie pomoga
zenek50zenek - 2013-01-14
Ciekawi mnie czy taki krem działa na stare blizny?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub