Jak drukować zdjęcia? strona 1 z 2

Kiedyś zdjęcia trzeba było zanosić na kliszy do laboratorium fotograficznego i czekać około tygodnia na odbiór. Dziś dzielenie się zdjęciami jest coraz prostsze. Zdjęcia są dostępne w technologii cyfrowej, a ich wywoływanie jest coraz łatwiejsze. Istnieje wiele metod na wywołanie zdjęć cyfrowych. Jeśli nie wiesz jaki sposób wybrać- ten artykuł jest dla Ciebie!
Jak drukować zdjęcia?
1
Pierwszy sposób jest dla ludzi, którzy lubią robić wszystko sami. Polega on na przeniesieniu zdjęć do komputera a następnie na wydrukowaniu ich na drukarce stacjonarnej. Oczywiście zdjęcie można wydrukować na zwykłym papierze biurowym, ale nie będzie ono zbyt trwałe, ponieważ taka kartka przesączona tuszem łatwo się zniszczy. Warto więc użyć papieru fotograficznego. Taki papier już przycięty do odpowiedniego formatu (standardowy format to 10x15cm) można kupić w większości sklepów fotograficznych a także w sklepach internetowych. Przed drukowaniem zdjęcia trzeba ustawić preferencje drukarki (ustawienie, że ma ona za zadanie drukować na podanym formacie i innym rodzaju papieru). Aby taka operacja się udała, trzeba mieć optymalny dostęp do tuszu (jeśli tuszu będzie brakować, to niedobór będzie rekompensowany przez drukarkę innymi kolorami, co da brzydki efekt). Nie zapomnij zmienić rozmiar zdjęcia. Możesz łatwo to zrobić przy pomocy ogólnodostępnego programu Paint (Plik-> Otwórz, wybierasz zdjęcie a następnie Obraz -> Atrybuty i ustawiasz wielkość zdjęcia w skali centymetrów). Niektóre drukarki posiadają opcję podłączenia aparatu bezpośrednio, bez pośrednictwa komputera. Są to jednak modele nowsze i bardziej zaawansowane.
Udostępnij na FB
2
Drugim sposobem na wydrukowanie zdjęć jest zamówienie odbitek w Internecie. Takich ofert jest coraz więcej. Przed zamówieniem warto poczytać opinie o danym sklepie. Ludzie często wypowiadają się o sprzedawcach na forach internetowych. Dzięki temu unikniesz złego wyboru. Wysyłając zdjęcia do wykonawcy nie zapomnij określić rodzaju papieru (matowy/błyszczący), formatu oraz innych preferencji zdjęcia. Większość sklepów oferuje zniżki dla ludzi, którzy zamawiają wywołanie większej ilości zdjęć. Jeśli posiadasz „zalegające” od kilku lat zdjęcia z wakacji, to nie przekładaj ich wywołania tylko zleć drukowanie wszystkich, ponieważ dzięki temu możesz sporo zaoszczędzić. Pamiętaj również, aby nie szczędzić na wysyłce. Lepiej zlecić wysłanie listu poleconego, aby zdjęcia dotarły do nas pewnie.
3
Trzecim rozwiązaniem są tzw. fotokioski. Są to punkty, w których wkładając nośnik ze zdjęciami możemy szybko i sprawnie wywołać zdjęcia za odpowiednią opłatą. Wszystko odbywa się za udziałem maszyny, więc kolejki i opóźnienia są raczej wykluczone. Takie fotokioski możemy spotkać w niektórych centrach handlowych.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub