Jak uniknąć uzależnienia od telefonu komórkowego? strona 1 z 2

W dzisiejszych czasach prawie każdy posiada telefon komórkowy. Jest to znakomite narzędzie służące do komunikacji. Możemy zabrać go ze sobą wszędzie, ponieważ zajmuje mało miejsca i jest poręczny. Na telefonie można również grać, uczyć się, słuchać muzyki, sprawdzać wiadomości z kraju i ze świata. To nieograniczona platforma komunikacyjna. Nic dziwnego, że od zwykłego użytkowania już o krok od uzależnienia. Jak nie popaść w sidła uzależnienia? Dowiesz się czytając ten artykuł.
Jak uniknąć uzależnienia od telefonu komórkowego?
1
Im więcej opcji ma telefon, tym łatwiej jest się od niego uzależnić. Jeszcze około 15 lat temu telefony służyły praktycznie tylko do dzwonienia i wysyłania wiadomości. Teraz dzięki nim można oglądać telewizję, słuchać muzyki, łączyć się z Internetem, pisać pisma biurowe. Praktycznie wszystko czego dusza zapragnie. Jest to bardzo wygodne, lecz groźne rozwiązanie. Zastanów się do czego najczęściej wykorzystujesz telefon komórkowy. Czy jest to zwykłe dzwonienie do znajomych, czy granie w gry itd. Jeśli jesteś maniakiem gier to lepiej nie instaluj żadnej na telefonie. Pokusa może stać się silniejsza od Ciebie. Jeśli natomiast nie możesz się obejść od kontaktowania się z innymi- organizuj sobie jeden dzień bez telefonu. Po jakimś czasie uświadomisz sobie, że nic szczególnego się nie stało, gdy jeden dzień nie używałeś komórki. Dzięki temu uświadomisz sobie, że telefon komórkowy nie jest Ci niezbędny do życia, a z tego już o krok od wyjścia z uzależnienia.
Udostępnij na FB
2
Nie noś wszędzie ze sobą telefonu komórkowego. Jeśli stale będziesz miał go pod ręką, to bardzo trudno będzie Ci oprzeć się żeby z niego nie skorzystać. Jeśli jesteś w domu- zostawiaj telefon komórkowy w ustalonym miejscu. Jeśli nawet przez to ktoś się do Ciebie nie dodzwoni, to Ty zyskasz spokój i równowagę. Na początku możesz odczuwać niepokój, lecz z czasem powinno to minąć.
3
Jeśli masz słabości do gadżetów- nie kupuj telefonu, który oferuje wiele funkcji. Zaopatrz się w telefon, który będzie służył tylko i wyłącznie do dzwonienia i prostych funkcji komunikacyjnych. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo pieniędzy. Ponadto telefon, który oferuje wiele funkcji nie jest w stanie pracować długo. Każda opcja w telefonie wiąże się z poborem baterii, więc im mniej opcji posiada telefon tym bateria będzie dłużej pracować. Pamiętaj, że wszystko jest dla ludzi, ale ze wszystkiego trzeba korzystać z rozwagą. Bądź rozsądny i nie daj się złapać w sidła uzależnienia.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub