Jak korzystać z Painta? strona 1 z 2

Program Paint służy do prostej obróbki graficznej plików. Dzięki niemu możemy narysować dowolną kompozycję, zmienić rozmiar pliku graficznego czy obrócić plik graficzny o wybraną liczbę stopni. Jeśli chciałbyś nauczyć się korzystać z programu Paint - ten artykuł jest dla Ciebie!
Jak korzystać z Painta?
1
Program Paint jest dostępny dla użytkowników oryginalnej wersji systemu operacyjnego Windows - niezależnie od nowości wersji (Win 95- Win 7). Jest to program prosty w obsłudze udostępniający podstawowe funkcje obróbki graficznej. Aby uruchomić program wybieramy Start (lewy dolny róg ekranu) -> Wszystkie programy -> Akcesoria -> Paint. Po uruchomieniu programu wybieramy Plik -> Otwórz. Następnie wybierz plik graficzny, który chciałbyś poddać modyfikacjom.
2
Aby zmienić rozdzielczość zdjęcia wybierz opcję Obraz -> Atrybuty (tą opcję możesz uruchomić za pomocą skrótu klawiszowego CTRL+ E). następnie wybierz skalę na której będziesz chciał pracować – masz do wyboru: cale, centymetry i piksele. W następnym kroku należy wpisać rozdzielczość, która nam odpowiada. Aby zatwierdzić operację naciśnij przycisk OK. Program Paint nie tworzy kopii zapasowej zdjęcia ze zmienionymi parametrami, więc przed pracą warto samodzielnie utworzyć kopię i pracować na niej by nie utracić oryginału pliku. Po ukończonej pracy nie zapomnij wprowadzić zmian wybierając Plik -> Zapisz (tą operację możesz wykonać również za pomocą skrótu klawiszowego CTRL+S).
rozdzielczość pliku
Udostępnij na FB
3
Jeśli chcesz obrócić plik graficzny wybierz opcję Obraz -> Przerzuć/Obróć (opcja dostępna również pod skrótem CTRL+R). Obraz możesz obrócić w pionie, w poziomie, lub o wybrany kąt. Po wprowadzeniu zmian naciśnij przycisk OK. i zapisz wprowadzone zmiany za pomocą skrótu klawiszowego (CTRL+S).
4
rysowanie Paint
Gdy chcesz wykonać kolorowy rysunek w Paincie wybierz Plik -> Nowy (albo CTRL+ N). Wyświetli Ci się puste pole, na którym od teraz możesz wykonywać rysunki. Po lewej stronie masz dostępną paletę narzędzi - między innymi pędzel, ołówek czy areograf. W lewym dolnym rogu możesz zmieniać kolory na takie, które będą Ci odpowiadać.
5
pole robocze Paint
Jeśli czyste pole do rysowania jest dla Ciebie za małe, najedź myszką na prawy dolny róg czystego pola dopóki nie pojawi Ci się strzałka o dwóch grotach. Wtedy pole możesz dowolnie zmniejszać lub zwiększać- wystarczy kliknąć lewym przyciskiem myszy i przeciągać odpowiednio pole robocze. Nie zapomnij zapisać efektów swojej pracy!
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub