Jak dobrać glinkę do cery? strona 1 z 2

Glinka to naturalna skała osadowa, która zawiera wiele ważnych dla człowieka minerałów, mikro oraz makroelementów. Ze względu na swoje dobroczynne działanie jest szeroko stosowana w medycynie, ponadto wchodzi w skład wielu preparatów kosmetycznych. Kolorowe glinki powinno się dobierać do typu cery. Chcesz wiedzieć jak to robić? Przeczytaj kilka poniższych porad.
Jak dobrać glinkę do cery?
1

Glinka czerwona do cery normalnej, suchej, wrażliwej lub naczynkowej.

Głównym składnikiem glinki czerwonej, któremu zawdzięcza swoją barwę, jest żelazo. Oprócz tego glinka zawiera również domieszkę miedzi, krzem, potas, magnes, wapń, aluminium, mangan i inne. Użyj jej jeśli masz cerę normalną, suchą, wrażliwą lub naczynkową. Preparaty z glinką czerwoną działają na skórę odświeżająco, łagodnie oczyszczają i wzmacniają naczynka krwionośne. Substancja pomaga także leczyć trądzik różowawy. Jej działanie jest łagodniejsze niż glinki zielonej.

2

Glina żółta do cery tłustej, mieszanej i dojrzałej.

Jeszcze większą ilość żelaza zawiera glinka żółta, która jest polecana dla cery tłustej, mieszanej oraz bardzo dojrzałej. Posiada silne właściwości rewitalizujące, oczyszcza cerę i przywraca jej dobrą kondycję.

3

Glinka biała do cery wrażliwej, suchej i skłonnej do podrażnień.

Glinka biała to najdelikatniejsza ze wszystkich rodzajów glinek. Zawiera duże ilości aluminium. Nadaje się do każdego rodzaju skóry ze szczególnym wskazaniem na cerę wrażliwą, suchą i skłonną do podrażnień, którą odświeża, odżywia i ujędrnia. Przyspiesza gojenie i zabliźnianie się ran. Czasami jest używana jako składnik pudrów dla niemowląt.

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Przed zastosowaniem glinki zwróć uwagę, czy masz do czynienia z preparatem w czystej postaci, tj czy nie dodano do niego substancji zapachowych, lub jakichś związków chemicznych.
  • Najlepsze produkty mają zawartość substancji aktywnej na poziomie 95-98%.
  • Glinkę kupuj w aptekach, lub sprawdzonych sklepach. Odpowiednie źródło zakupu jest również gwarantem jej jakości.
4

Glinka zielona do cery przetłuszczającej się, skłonnej do trądziku.

Dla cery przetłuszczającej się najodpowiedniejszym rozwiązaniem są preparaty z glinką zieloną. Głównym jej głównym składnikiem są aluminium i krzemionka. Ma ona właściwości odkażające, gojące i przeciwzapalne. Dobrze działa na cerę ze skłonnością do trądziku, na którą działa leczniczo. Przyspiesza gojenie wyprysków, ponieważ absorbuje sebum, a także wchłania zanieczyszczenia. Sprawdza się także w roli naturalnego peelingu, złuszcza martwe komórki naskórka, odżywia skórę, spłyca zmarszczki.

5

Glinka różowa do cery wrażliwej, skłonnej do alergii i podrażnień.

W skład glinki różowej (mieszanki glinki czerwonej i białej) wchodzi m.in. wapń, magnez, sód, potas, aluminium czy krzem. Jest glinką przeznaczoną do pielęgnacji cery wrażliwej i skłonnej do alergii, którą wzmacnia i łagodzi podrażnienia.

Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Jowita - 2013-03-06
Uwielbiam kolorowe glinki i używam ich regularnie, bo dopiero po dłuższym okresie stosowania widać pozytywne efekty. Wiadomo - po jednej maseczce cudów nie ma i chyba jest tak z każdym kosmetykiem. Moje ulubione glinki to czarna (silniejsza od zielonej) i czerwona. Kupuję tylko glinki w proszku i sama robię maseczki, gdyż te gotowe glinki w glince mają niewiele, za to mnóstwo dodatkowych składników, które mogą wywołać uczulenie.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub