Jak zrobić drinka tęcza?

Redaktor: , specjalista Tipy.pl
Stopień trudności: trudne
Oceń 
 3.3/5 (8 ocen)
Nie masz pomysłu na „hit imprezy”? Zabaw się w profesjonalnego barmana i zrób swoim gościom drinki tęcza. Sekret tego projektu tkwi w zmieszaniu ze sobą kilku alkoholi o różnej gęstości. Dzięki temu łączą się one ze sobą tylko w niewielkim stopniu, a przelewane do kieliszków dają serię shotów, każdy w innym kolorze. Dowód znajdziesz na załączonym filmiku, a instrukcję krok po kroku przeczytasz poniżej.

Rzeczy, które potrzebujesz:
grenadina, Sweet & sour, sok pomarańczowy, wódka, Blue Curacao
1
Do shakera wlewamy grenadinę. Dodajemy kilka kostek lodu, delikatnie wkładając, a nie wrzucając je do shakera. Nie chcemy, żeby grenadina się rozbryzgała, „brudząc” inne alkohole.
2
Następny w kolejności jest Sweet & sour. Wlewamy go bardzo powoli, najpierw nalewając alkohol na łyżeczkę. Pamiętaj, że jeśli dodasz ten składnik zbyt szybko, wymiesza się z grenadiną psując cały efekt.
3
W kolejnym kroku dodajemy taką samą porcję soku pomarańczowego. Również wlewamy go bardzo powoli, po łyżeczce.
4
Przedostatni składnik to wódka. Tutaj również pośpiech może zniweczyć cały efekt.
5
Najtrudniejszym etapem jest jednak dodanie do drinka Blue Curacao. Jego gęstość jest mniejsza, niż pozostałych składników drinka, dlatego w momencie, gdy wlejemy go do shakera, zacznie opadać na dno. Teraz liczy się dokładność i refleks. Lejemy Blue Curacao po obwodzie shakera. Natychmiast, gdy to zrobimy rozpoczynamy napełnianie kieliszków na shoty.
6
Kieliszki napełniamy jednym ruchem, starając się nie potrząsać shakerem, żeby nie wymieszać znajdujących się w nim składników. Jeśli zachowamy zimną krew i rozlejemy drinka odpowiednio zręcznie, otrzymamy serię shotów w kolorach tęczy.
7
drink tęcza - wersja dla profesjonalisty
Ostrzeżenie: żeby osiągnąć perfekcję, potrzebne będzie kilka prób. Nie zniechęcaj się, jeśli ta sztuka od razu ci się nie uda. Praktyka czyni mistrza.
Oceń 
 3.3/5 (8 ocen)
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Insomniaa - 2012-09-25
nie Sweet & Sour, tylko Triple Sec -.-
Od najmłodszych lat wpajano nam do głów, że bardzo trzeba się natrudzić, żeby dostać się do raju. Rzeczywistość okazuje...
Jak zrobić drinka Paradise?
Od najmłodszych lat wpajano nam do głów, że bardzo trzeba się natrudzić, żeby...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub