Jak zrobić drinka tęcza?

Redaktor: , specjalista Tipy.pl
Stopień trudności: trudne
Oceń 
 3.3/5 (8 ocen)
Nie masz pomysłu na „hit imprezy”? Zabaw się w profesjonalnego barmana i zrób swoim gościom drinki tęcza. Sekret tego projektu tkwi w zmieszaniu ze sobą kilku alkoholi o różnej gęstości. Dzięki temu łączą się one ze sobą tylko w niewielkim stopniu, a przelewane do kieliszków dają serię shotów, każdy w innym kolorze. Dowód znajdziesz na załączonym filmiku, a instrukcję krok po kroku przeczytasz poniżej.

Rzeczy, które potrzebujesz:
grenadina, Sweet & sour, sok pomarańczowy, wódka, Blue Curacao
1
Do shakera wlewamy grenadinę. Dodajemy kilka kostek lodu, delikatnie wkładając, a nie wrzucając je do shakera. Nie chcemy, żeby grenadina się rozbryzgała, „brudząc” inne alkohole.
2
Następny w kolejności jest Sweet & sour. Wlewamy go bardzo powoli, najpierw nalewając alkohol na łyżeczkę. Pamiętaj, że jeśli dodasz ten składnik zbyt szybko, wymiesza się z grenadiną psując cały efekt.
3
W kolejnym kroku dodajemy taką samą porcję soku pomarańczowego. Również wlewamy go bardzo powoli, po łyżeczce.
4
Przedostatni składnik to wódka. Tutaj również pośpiech może zniweczyć cały efekt.
5
Najtrudniejszym etapem jest jednak dodanie do drinka Blue Curacao. Jego gęstość jest mniejsza, niż pozostałych składników drinka, dlatego w momencie, gdy wlejemy go do shakera, zacznie opadać na dno. Teraz liczy się dokładność i refleks. Lejemy Blue Curacao po obwodzie shakera. Natychmiast, gdy to zrobimy rozpoczynamy napełnianie kieliszków na shoty.
6
Kieliszki napełniamy jednym ruchem, starając się nie potrząsać shakerem, żeby nie wymieszać znajdujących się w nim składników. Jeśli zachowamy zimną krew i rozlejemy drinka odpowiednio zręcznie, otrzymamy serię shotów w kolorach tęczy.
7
drink tęcza - wersja dla profesjonalisty
Ostrzeżenie: żeby osiągnąć perfekcję, potrzebne będzie kilka prób. Nie zniechęcaj się, jeśli ta sztuka od razu ci się nie uda. Praktyka czyni mistrza.
Oceń 
 3.3/5 (8 ocen)
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Insomniaa - 2012-09-25
nie Sweet & Sour, tylko Triple Sec -.-
Jesteś dorosły, ale nie masz nic przeciwko zabawnym kolorowym napojom? Chyba w każdym z nas w mniejszym lub w większym...
Jak zrobić koktajl ciasteczkowy potwór?
Jesteś dorosły, ale nie masz nic przeciwko zabawnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub