Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Wina > Podawanie wina

Jak nalewać wino do kieliszków?

Redaktor: , specjalista Tipy.pl
Stopień trudności: umiarkowane
Oceń 
 1/5 (2 ocen)
Umiejętność poprawnego nalewania wina do kieliszków z pewnością zrobi wrażenie na Twoich gościach. Poza tym, wspaniałe maniery nigdy nie zaszkodzą a wręcz przeciwnie.

Rzeczy, które potrzebujesz:
otwarta butelka wina, czysta serwetka z materiału, kieliszki do wina, dodatkowa serwetka z materiału (opcjonalnie), wiaderko do wina (opcjonalnie), lód (opcjonalnie)
1

Wytrzyj szyjkę

Po otwarciu butelki z winem wytrzyj otwór szyjki za pomocą czystej serwetki z ewentualnego kurzu lub resztek korka.

2

Pokaż etykietę wina

Butelkę trzymaj za jej dolną cześć jedną ręką. Etykieta powinna być zwrócona w kierunku osób pijących. Powinni oni móc bez problemu zobaczyć producenta, typ wina oraz rocznik. Jeśli jesteś kelnerem powinieneś trzymać butelkę z etykietą skierowaną w kierunku osoby, która zamówiła wino.

3

Nalewanie wina do kieliszków

Wino nalewamy spokojnie, nie dotykając kieliszka szyjką butelki. Jeśli jesteś kelnerem najpierw nalej wino do kieliszka osobie, która złożyła zamówienie aby zaakceptowała je. Po akceptacji możesz nalać wino pozostałym osobom.

4

Nie nalewaj zbyt dużo

Napełnij każdy kieliszek do 1/3 objętości (jest to związane z procesem dekantacji).

5

Wytrzyj szyjkę

Jak już napełnisz wszystkie kieliszki wytrzyj butelkę szyjki materiałową serwetką. Najlepiej jest to robić po napełnieniu każdego kieliszka.

6

Odstaw wino do kubełka z lodem

Butelkę z winem odstaw do kubełka z lodem. Zapytaj gości, czy chcą aby zostawić wino na stole.

Oceń 
 1/5 (2 ocen)
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wino podawane do posiłku jest bardzo zdrowe, ponieważ wzmaga nasz apetyt i wpływa na poprawę trawienia. Jednak potrawy...
Jak dobierać i podawać wino?
Wino podawane do posiłku jest bardzo zdrowe, ponieważ wzmaga nasz apetyt i wpływa...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub